کد خبر 200756
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

آنچه در حیاط دولت این هفته گذشت؛

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

«طرح فروش کیش و قشم» پرسشی بود که امروز در حیاط دولت از یکی از پاستورنشینان سوال شد که با قاطعیت تمام گفت: افتخارمان این است که جانمان را فدای یک وجب خاک وطن در کیش، قشم یا هر جای دیگری کنیم؛ هر کسی که مشکل اقتصادی یا مساله‌ای دارد، لطفا از جیب خود هزینه کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ نشست این هفته هیات دولت روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در غیاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به سوریه به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و این بار ۱۰ عضو کابینه به پرسش‌های متنوع خبرنگاران در حیاط دولت پاسخ دادند.

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «رضا مراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،‌ «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور و «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت و «حمیدرضا زاکانی» شهردار تهران این هفته در حیاط دولت حضور یافتند.

تلاش برای ترویج بی قانونی مردود است

احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین حضور خود در حیاط دولت در سال جدید که به جمع خبرنگاران حوزه دولت رفت، درباره حجاب، دو قتل اخیر در کشور و سرانجام لایحه جامع انتخابات توضیحاتی را ارائه کرد.

نخست- درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد چند نکته قابل طرح است. اینکه ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاهها به هیچ وجه نداشتیم و آنها بر اساس وظایف خود عمل می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد. مواردی حتی اندک از هتاکانی داشتیم که قانون را رعایت نکردند که باید دقت کرده و آن را رعایت کنند زیرا این امر قطعی است و برابر قوانین عمل می شود.

دوم- عمده و قاطبه بانوان خود را در زمینه حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی و یک ارزش عرفی و نیز یک قانون متعهد می دانند و دسته اندکی هستند که حجاب را رعایت نمی کنند که تعداد این افراد نیز بسیار کم است و کسانی که تلاش می کنند تا این ارزش مهم را نادیده بگیرند، ما این را کاملا رد کرده و توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی قانونی و رعایت نکردن قانون به هر زبان و هر گفته ای مردود است.

سوم- اقدامات جنایت‌کارانه که منجر به شهادت آیت‌الله سلیمانی شد و اتفاق تلخی که در سبزوار افتاد، نشان داد چگونه بعضی افراد بی‌هویت، به خود اجازه می‌دهند به حریم دیگران تجاوز کنند و حتی به راحتی منجر به قتل شوند. اما امنیت کشور بسیار خوب است و دستگاه های امنیتی کار خود را انجام می دهند و با این اتفاقات نیز با قدرت برخورد خواهد شد.

چهارم- ما منتظر نظر مجلس درباره لایحه انتخابات هستیم که اگر این طرح به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود، طبق آن عمل کنیم در غیر این صورت بر اساس قانون فعلی عمل می شود.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

ویروس روتا چیست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا در کشور خبرداد و گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان در برابر روتاویروس مصوبه ای نداشته و جای نگرانی وجود ندارد.

درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به آغاز فصل گرما، اینکه بیماری‌ها به دو دسته آندمیک و پاندمیک تقسیم می‌شوند. هیچ کدام از این ویروس‌ها پاندمیک نیستند و موضعی محسوب می‌شوند.

روتاویروس هم یک نوع بیماری عفونی است که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می شود؛ استفراغ و اسهال ناشی از ویروس که بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می‌شود، ممکن است بین سه تا هشت روز طول بکشد. فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان در برابر روتاویروس مصوبه ای نداشته و جای نگرانی وجود ندارد.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

یک تکذیبه در پاستور

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذاری اَبنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: این اَبنیه‌ها تنها به صورت قرارداد مدت‌دار به اجاره سرمایه‌گذار درمی‌آید.

اعتبارات نگهداری بسیاری از بناهای تاریخی در حدی نیست که حتی مرمت و مدیریت شوند، بنابراین با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. برنامه‌هایی که در آینده برای کاربری آن ابنیه مورد تأیید ما قرار می‌گیرد، به صورت مدت دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار و طرف قرارداد درمی‌آید و به هیچ وجه بحث مربوط به واگذاری آنها صحت ندارد.

رد یک شایعه ورزشی

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت استحکام ورزشگاه آزادی گفت که پیش از این صحبت از احتمال ریزش سکوها بود اما در آخرین آزمایش که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، مهندسان فنی گزارش دادند که حتی یک میلیمتر امکان جابه جایی وجود ندارد.

تنها مساله جا به جایی پله ها مطرح است وگرنه سازه ها مشکلی ندارند؛ سکوهایی که درحال تعبیه هست محکم و درعین حال سبک تر هست.

یک تیر و دونشان دولت برای کارگران و بازنشستگان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در دولت خبر داد و گفت: با تصویب هیات وزیران امسال افزایش حقوق کارگران برای بازنشستگان نیز اعمال خواهد شد.

با کاهش حقوق گمرکی در این کالاهای اساسی در حوزه‌ها دارو و شیرخشک امسال شاهد افزایش قیمت خاصی در حوزه‌ها نخواهیم بود و امکان کنترل تورم و افزایش قیمت‌ها در این حوزه حاصل می‌شود.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

جانم فدای یک وجب خاک وطنم

در واکنش به ایده فروش کیش و قشم که به تازگی از سوی یکی از مدیران برای بیان وضعیت صندوق های بازنشستگی عنوان شده بود این نکته مطرح است که ما در خانواده‌هایمان در مدارس و هیات‌هایمان یاد گرفته‌ایم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم و همه ما افتخارمان این که است جانمان را فدای یک وجب خاک وطن در کیش، قشم یا هر جای دیگری کنیم؛ هر کسی که مشکل اقتصادی یا مساله‌ای دارد، لطفا از جیب خود هزینه کند.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

پاداش برای مشترکان

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: در بخش خانگی نیز عمده برنامه ریزی ما بر پاداش صرفه جویی است که این طرح از ابتدای خرداد ماه و برای همه اقشار مردم اجرا می شود؛ مصارف هم در سطح الگو و هم بالاتر از الگو است.

نرخ این پاداش تا ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات صرفه جویی است آن هم در شرایطی که نرخ خرید برق در مناطق عادی ۱۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت است، در مناطق گرمسیر نرخ خرید برق حدود ۲۵ تومان در هر کیلووات ساعت است به عبارت دیگر بیش از نرخ خرید برق پاداش داده می شود که البته به صورت پلکانی است.

به زودی روش های صرفه جویی در مصرف برق را به گونه ای که به هیچ وجه به رفاه مردم آسیب نرسد و مردم بتوانند با رفاه کامل برق مورد نظر را تأمین کنند و همزمان صرفه جویی هم داشته باشند، معرفی می کنیم.

معرفی سه وزیر پس از بازگشت سفر رئیس جمهور

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه های صمت، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی به مجلس خبر داد و گفت: درباره وزارت بازرگانی نیز امید است که هفته آتی بررسی‌ لایحه دولت در مجلس انجام گیرد. امید است بعد از بازگشت رییس‌جمهور از سفر سوریه این معرفی صورت بگیرد.

پیش بینی آقای وزیر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی کرد که سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بین ۵ تا ۷ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

۲۰۰ کتابفروشی در سامانه مجازی نمایشگاه کتاب حضور دارند و با این ابتکار جدید، زنجیره فروش کتاب در کشور تقویت خواهد شد.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش مهمترین دستور کار این وزارتخانه را طراحی نقشه برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پروش دانست.

رهبر انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان انتقاد داشتند که چرا یک دانش آموز پس از ۱۲ سال درس خواندن مهارتی ندارد؛ حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره خرابی پله برقی‌های شهری گفت: همه پله برقی‌ها خراب نیست، با استناد صحبت کنید.

فروش دو جزیره در پاستور و تکذیب ۳ شایعه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha