کد خبر 200732
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

مختاری در گفتگو با «حیات» اعلام کرد؛

ریل‌گذاری جدید بنیاد شهید برای تولید آثار هنری جدید با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت

ریل‌گذاری جدید بنیاد شهید برای تولید آثار هنری جدید با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از ریل گذاری جدید این بنیاد در راستای تولید آثار هنری جدید با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در ارتباط با سومین جشنواره ملی کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان بیان کرد : یکی از شاخص ترین ویژگی های این جشنواره هم افزایش و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، صدا و سیما و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم است.

مختاری بیان کرد: به کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این امکان برای ما فراهم شد تا بتوانیم اجراهای تئاتر را به مناطق روستایی و محروم استان گیلان ببریم. 

وی افزود: همین که با هنر نمایش بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را که از مضامین بالای انسانی و به نوعی اوج ایثار است، نشان دهیم به شدت اثرگذار است.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بیش از شانزده گروه نمایشی از استان‌های مختلف میهمان این جشنواره هستند گفت: خداروشکر استقبال از این نمایش‌ها به شدت قابل اعتنا بوده است.

مختاری درخصوص سیاست‌های اداره کل امور هنری امور ایثارگران بنیاد شهید تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌ها به منظور برقراری عدالت فرهنگی خارج از پایتخت از سیاست‌های اصلی ما است. در واقع ما به دنبال این هستیم که جشنواره‌ها را از پایتخت خارج کنیم و به استان‌های دیگر ببریم. البته وقوع این اتفاق نیاز به یک تفاهم نامه و ایجاد صندوق مشترک حمایت از تولید دارد. 

وی ادامه داد: ما همیشه ملزم به این امر هستیم که همه ساله آثار نمایشی متعددی را با موضوع ایثار، جهاد و شهادت داشته باشیم. به همین خاطر اگر یک صندوق مشترک در استان‌ها شکل بگیرد، می‌توانیم از آثار هنرمندان متعهد و انقلابی با گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت استفاده نماییم.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز ما نیاز به یک هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی داریم خاطر نشان کرد: این آمادگی در ما وجود دارد که با تمام دستگاه‌های فرهنگی، هنری شامل موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی برای تولید و خلق آثاری با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت کنیم. 

مختاری در پایان اظهار داشت:به یاری خداوند متعال اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سه چهار ماه اخیر در حوزه رسانه در مسیر ریل‌گذاری جدید برای تکمیل زنجیره تامین تولید و عرضه آثار هنری با رویکرد ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت اقدام نموده است. 

گفتنی است، سومین جشنواره ملی کودک و نوجوان ایثار در بخش‌های خیابانی، عروسکی و صحنه‌ای در شهر لاهیجان واقع در استان گیلان با حضور مشتاقان هنر در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha