کد خبر 200713
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

ایجاد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در دانشگاه سمنان

ایجاد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در دانشگاه سمنان

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

 ️به گزارش گروه استان های حیات؛ فتح الله قدس  گفت: این دانشکده با دارا بودن زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مرتبط با موضوع این رشته  از مهر ماه ۱۴۰۲  در رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب می کند.
قدس افزود: مهندسی و علم سرامیک شامل مطالعه ­مواد غیرآلی و غیرفلزی، فرآیندهای ساخت، خواص و کاربردهای این مواد است که در بسیاری از صنایع و علوم از جمله الکترونیک، دیرگدازها، سیمان، صنایع فلزی، انرژی هسته‌ای کاربرد دارد.
رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان، هدف از تاسیس این رشته را تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و صاحب نظر و تولید دانش فنی و کاربرد آن در جنبه‌های مختلف به ویژه مهندسی سرامیک عنوان و تصریح کرد: گرایش سرامیک مهندسی مواد یکی از جذابیت‌های مهندسی مواد است که به دلیل سرو کار داشتن با پیشینه سفالگری و کاشی کاری جنبه­‌ای هنری به این رشته بخشیده است.

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان اظهار داشت: از نظر بازارکار، مهندسی سرامیک، به خصوص مبحث سرامیک‌های سنتی به دلیل نیاز روز افزون صنعت ساختمان و نیاز مبرم به پیشرفت فرآیندهای سنتی ساخت کاشی، سرامیک، شیشه، رنگ، پوشش و لعاب نسبت به سایر گرایشات مهندسی مواد از بازار کار بهتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha