کد خبر 200696
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی در گلستان

کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی در گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا پایان فروردین در استان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ سید محسن حسینی گفت: از اول مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ در استان گلستان بر مبنای ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای مقدار بارندگی تجمیعی متوسط در استان ۲۱۹ میلی متر بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۳۴۴ میلی متر ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به افزایش و کاهش بارش در هر حوضه آبریز گفت: بر این اساس در حوضه آبریز اترک سفلی ۴۷ درصد کاهش نسبت به بلندمدت، گرگانرود ۳۷ درصد کاهش نسبت به بلندمدت، نکارود علیا ۲۴ درصد کاهش، قره سو ۱۳ درصد کاهش و در خلیج گرگان ۱۷ درصد افزایش نسبت به بلندمدت روی داده است.

حسینی گفت: طی این مدت متوسط دمای اندازه گیری شده ۱۱.۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد، ۱.۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های استان، بین ۱۰۰ درصد کاهش تا ۲۳ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۴۳۸ میلیون مترمکعب معادل ۳۵ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد، افزود: در آبخوان‌های کم عمق حدود ۳۴۲ میلیون مترمکعب و در آبخوان‌های عمیق حدود ۹۶ میلیون متر مکعب کاهش را شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha