کد خبر 200564
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

تسهیل صادرات ایران به قطر با احداث 4 پست اسکله دیر

تسهیل صادرات ایران به قطر با احداث 4 پست اسکله دیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح ساخت چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر با اعتبار 100 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی چهار پست اسکله رمپ در هفته دولت سال ۱۴۰۱ آغاز شده و پیش بینی شده در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وی افزود: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم و زیرساختی در بندر دیر در مجموع با 100 میلیارد تومان اعتبار ساخته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: اکنون عملیات لایروبی در محل احداث اسکله‌های بلوک وزنی طرح در حال انجام است و بیش از ۳۳ درصد از قطعات بلوک‌های پیش ساخته در کارگاه تولید شده است.

این مقام مسئول اضافه داشت: عمده هدف این طرح تسهیل در تخلیه و بارگیری و همچنین افزایش ضریب ایمنی فعالیت‌های بندری در دیر به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صادرات ایران به قطر است. 

وی گفت: پیش بینی شده با ساخت چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر، روند فعالیت این بندر در بخش صادرات و واردات رونق و رشدی دوچندان به خود بگیرد. محوطه سازی به مساحت سه هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در بندر دیر است که منجر به تسهیل در تخلیه و بارگیری در این بندر تجاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha