کد خبر 200547
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

افزایش ایستگاه‌های پروازی حج تمتع 1402 نسبت به سال گذشته/ اعزام زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی

افزایش ایستگاه‌های پروازی حج تمتع 1402 نسبت به سال گذشته/ اعزام زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی

امسال 87 هزار و 550 ایرانی از 21 ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می‌شوند که تعداد ایستگاه‌های پروازی برای انتقال زائران حج تمتع 1402 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ عملیات اعزام زائران کشورمان به حج تمتع ۱۴۰۲ از سوم خردادماه آغاز می‌شود که البته از ۲۸ اردیبهشت، عوامل اجرایی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

امسال براساس برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد ایستگاه‌های پروازی به ۲۱ ایستگاه افزایش یافته است؛ به طوری که ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی از طریق ایستگاه‌های پروازی تهران، اهواز، ساری، رشت، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان ، شیراز، زنجان، چابهار، قشم و همدان به عربستان اعزام می‌شوند.

این امر درحالی است که سال گذشته اعزام زائران به عربستان از ۱۷ ایستگاه پروازی همچون تهران، اهواز، ساری، کرمان، تبریز، مشهد، گرگان، اردبیل، شیراز، ارومیه، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، یزد، اصفهان و زاهدان انجام شد. برهمین اساس، در حج تمتع سال جاری ایستگاه‌های پروازی رشت، چابهار، قشم و همدان به تعداد ایستگاه‌های پروازی حج تمتع افزوده شدند.

تدارک ۸۰۰ پرواز برای انتقال زائران حج تمتع 

امسال هم همه زائران حج تمتع کشورمان از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. البته با توجه به برقراری روابط با سعودی‌ها، به نظر می‌رسید که عربستان محدودیت‌های پروازی را کاهش دهد و اجازه پرواز هواپیماهای سایر شرکت‌های هواپیمایی را هم صادر کند که این امر محقق نشد. با این وجود، امسال زائران حج تمتع با بیش از ۸۰۰ پرواز داخلی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

گفتنی است، روز گذشته سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار وزیر راه و شهرسازی به همکاری مناسب و آمادگی به منظور اعزام زائران به حج تمتع اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha