کد خبر 200527
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت همدان اجرا می شود

طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت همدان اجرا می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به زودی طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت این استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فاطمه ترکمان اسدی روز سه شنبه در نشست خبری خبری اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از شهر کبودرآهنگ با ۲۲ هزار جمعیت آغاز می شود سپس در دیگر مناطق اجرایی می شود.

وی بیلن کرد: با اجرای این طرح، نظام ارجاع و سطح بندی دریافت خدمات از پزشک عمومی، متخصص و فوق متخصص نیز رعایت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: برای اجرای این طرح علاوه بر ضرورت پیش بینی نیروی انسانی و امکانات فیزیکی مورد نیاز ، نیازمند فراهم کردن بستر فکری و فرهنگی جامعه برای اقبال مردم از این طرح هستیم.

ترکمان اسدی گفت: خدمات بهداشتی برای دانشگاه علوم پزشکی هزینه بر است با این وجود این خدمات با کمترین تعرفه و حتی رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی از مردم خواست در ارتقای سلامت همکاری لازم را داشته باشند و با مراجعه به موقع به مراکز خدمات جامع سلامت و شروع بهنگام مراقبت های لازم و انجام غربالگری از بیماری های احتمالی پیشگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعان با ویزیت پزشک عمومی کارشان انجام می شود و در صورت نیاز به متخصص یا فوق متخصص ارجاع داده می شوند.

ترکمان اسدی ادامه داد: عربالگری را در مناطق روستایی جدی گرفته می شود اما شهرنشینان کمتر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه می کنند یعنی مراقبت های سلامت در شهر مغفول مانده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته ۳۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال فشار خون دارند که در صورت نرلجعه دیر هنگام و تاخیر در تشخیص و درمان بروز دیگر بیماری ها از جمله سکته مغزی و از بین رفتن کلیه ها را در پی خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین ۱۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال به دیابت مبتلا هستند اگر به موقع مراجعه و مراقبت های لازم را انجام دهند عوارض بعدی را شاهد نخواهیم بود.

ترکمان اسدی گفت: هدف معاونت بهداشتی، تامین سلامت در تمامی ابعاد روانی و جسمی برای هم استانی ها و سپس حفظ و ارتقای آن از مرکز شهر تا دور افتاده ترین نقاط است.

وی بیان کرد: معاونت بهداشتی دارای ۹ مرکز بهداشتی شهرستانی، یک آزمایشگاه مرجع مولکولی برای تست های گران و تخصصی از جمله آنفولانزا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: این دانشگاه دارای یک آزمایشگاه آب و فاضلاب به منظور نظارت بر سلامت آب، غلظت و املاح آن دارد و این آزمایشگاه به عنوان مرجع کشوری مطرح و نمونه های آب از سایر استلن ها را نیز دریافت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha