کد خبر 200516
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

در پی افرایش تصادفات درون شهری بیرجند؛

خودروی رانندگان با تخلف سرعت غیر مجاز توقیف سیستمی می‌شود

خودروی رانندگان با تخلف سرعت غیر مجاز توقیف سیستمی می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فروردین خودروی رانندگانی که تخلف سرعت غیر مجاز دارند براساس میزان سرعت آن ها به صورت سیستمی توقیف می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای فروردین خودروی رانندگانی که سرعت آن ها از سرعت مجاز بالاتر است طبق میزان تخطی از سرعت مجاز، از ۳ تا ۲۰ روز توقیف سیستمی می‌شود.

او افزود: این قانون شامل معابر درون شهری نیز می‌شود و طبق آن خودروی راننده‌ای که از سرعت مجاز بالاتر برود، تا ۳۰ کیلومتر بالاتر ۷۲ ساعت، تا ۵۰ کیلومتر بالاتر یک هفته و ۵۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز تا ۲۰ روز توقیف سیستمی می‌شود.

سرهنگ عباسی بیان کرد: به محض ثبت تخلف در سیستم، پیامکی برای راننده ارسال می شود که باید ماشین خود را به پارکینگ منتقل کند و در صورت سرپیچی از این قانون، هر زمان که در برخورد با مأمورین قانون مشخص شود ماشین فرد توقیف سیستمی دارد، ماشین ضبط و به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگان متخطی نمره منفی ثبت می‌شود.

تعداد سرعت کاه ها در بلوار پیامبر اعظم بیرجند افزایش می‌یابد

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بلوار پیامبر اعظم یکی از بلوارهای حادثه خیز بیرجند است بزودی برنامه‌ افزایش سرعت کاه در این بلوار را اجرایی می‌کنیم.

او افزود: البته این کار مطابق خواسته واقعی ما نیست و مطالبه ۹ ساله ما افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند ترافیک است.

سرهنگ عباسی بیان کرد: در بیرجند تنها سه دوربین از این نوع وجود دارد و هنوز اعتبار و یا دوربین کنترل هوشمند به استان تعلق نگرفته است بنابراین مجبوریم برای کاهش حوادث رانندگی از سرعت کاه کمک بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha