کد خبر 200500
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

ارائه خدمات به فاقدین بیمه نامه اجباری وسیله نقلیه ممنوع است

ارائه خدمات به فاقدین بیمه نامه اجباری وسیله نقلیه ممنوع است

ارائه خدمات بیمه‌ای به فاقدین بیمه نامه اجباری شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه، صندوق تامین و نیز دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: طبق قانون ارایه هر گونه خدمت به وسیله نقلیه بار و مسافر فاقد بیمه نامه اعم از شماره گذاری، معاینه فنی، ارائه کارت سهمیه سوخت و هر گونه نقل و انتقال ممنوع است.
قمصریان با اشاره به افزایش تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن گفت:بر اساس اعلام پلیس راهور، در حال حاضر ۱۱ و نیم میلیون موتورسیکلت در حال تردد در کشور است که تنها حدود یک و نیم میلیون موتور بیمه نامه دارند که هم برای شهروندان و هم راکبان موتور مخاطره آمیز است.
قمصریان در خصوص عملکرد صندوق تامین خسارت‌های بدنی در استان گفت: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان به زیان دیدگان ناشی از تصادفات از این صندوق پرداخت شده است.
وی همچنین از تشکیل ۲ هزار پرونده در صندوق استان خبر داد و افزود: از این تعداد هزار و ۵۶۸ پرونده منتج به پرداخت خسارت شده و بیش از هزار مقصر این پرونده‌ها هم توانستند از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند.
استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر اهمیت فعالیت این صندوق و جایگاه آن گفت: تلاش داریم تا با کمک دستگاه‌های متولی به ویژه پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات صندوق را کاهش دهیم.
محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه باید تلاش شود تا از سوء استفاده از بیمه جلوگیری شود، افزود: این چالش یکی از دغدغه‌های صندوق تامین خسارت‌های بدنی محسوب می‌شود و باید با تدابیر بیشتری در این خصوص فعالیت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha