کد خبر 200483
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

همزمان با هفته سلامت

افتتاح ۳ طرح درمانی در چهارمحال وبختیاری

افتتاح ۳ طرح درمانی در چهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و بهره برداری ۳ طرح درمانی در بیمارستان هاجر(س) شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛  ناصر خسروی گفت: ۳ طرح درمانی شامل آزمایشگاه جامع درمانی، بخش پریناتولوژی و واحد تست خواب برای نخستین بار بار در استان چهارمحال و بختیاری در مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد به بهره برداری رسید.
وی افزود: آزمایشگاه مرکزی و مرجع درمانی استان با صرف بیش از ۵ میلیارد تومان برای ساخت عمرانی و ۱۲ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی برای تجهیزات بروز راه اندازی شده است.
خسروی گفت: ازاین پس آزمایش های میکروب شناسی، ژنتیک و pcr، هورمون شناسی، بیوشیمی خون، بیوشیمی و انگل شناسی، سرولوژی و انعقاد خون و هماتولوژی در این آزمایشگاه انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان هاجر(س) شهرکرد یک مرکز آموزشی درمانی است، راه اندازی این آزمایشگاه امکان بهره مندی و افزایش سطح علمی دانشجویان در رشته های علوم آزمایشگاهی و پزشکی را فراهم کرد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بخش پریناتولوژی یا پزشکی مادر و جنین هم در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در این بیمارستان شروع به کار کرد.
وی افزود: این بخش زیرمجموعه ای از حاملگی های پر خطر و همچنین مراقبت های جنین و مادر بوده و یکی از رشته های فوق تخصصی مرتبط رشته زنان و زایمان است.
خسروی گفت: هدف از راه اندازی این بخش، افزایش سطح کیفی مراقبت های بهداشتی درمانی به بانوان در سطح جامعه و آموزش متخصصین کارآمد در این زمینه است.
وی در خصوص راه اندازی واحد تست خواب در این بیمارستان هم گفت: این واحد برای تست وتشخیص بسیاری از اختلالات خواب راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه یک تست چند پارامتری است که عملکرد تعدادی از ارگان ها و سیستم های بدن انسان را در خواب ضبط و ثبت می کند افزود: برای انجام تست فرد باید یک شب را در واحد تست خواب بخوابد. طول مدتی که فرد خواب است تعدادی الکترود (صفحات کوچک فلزی) و وسایل دیگر برای ضبط اطلاعات لازم به بیمار متصل می شود، از داده های این تست می توان اطلاعات زیادی بدست آورد که برای تشخیص و درمان مورد استفاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha