کد خبر 200467
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

مسئولان استان ایلام در روز معلم چه گفتند؟

انسان‌سازی ،رسالت خطیر معلمان

انسان‌سازی ،رسالت خطیر معلمان

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت متفکر و فیلسوف گرانقدر و استاد حوزه و دانشگاه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، که به نام روز معلم نامگذاری شده، فرصتی مغتنم برای پاسداشت زحمات تلاشگران عرصه اندیشه و معرفت است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در پیامی به مناسبت روز معلم اظهار کرد:۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت معلم وارسته و مجاهد نستوه آیت‌الله مرتضی مطهری است که در تقویم ملی به نام معلم پاس داشته می‌شود. این روز که تجلی نور آگاهی بر ضمیر انسان‌ها را تداعی می‌بخشد، حقیقتا شایسته‌ی تجلیل از علم‌داران عرصه‌ی دانایی و توانایی این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان از شریف‌ترین افراد جامعه هستند که رسالت خطیر آگاه‌سازی و انسان‌سازی را برعهده دارند و آینده‌ی یک کشور از اندیشه‌ی بلند و در دستان پرمهرشان تبلور پیدا می‌کند، ادامه داد: نقش و جایگاه معلم در فرهنگ ما آن‌قدر رفیع و بلند است که آن را به شغل انبیاء تشبیه نموده‌اند و این نقش و جایگاه بی‌بدیل، شغل معلمی را بیش از پیش خطیر و ارزشمند نموده است.

استاندار ایلام در پایان این پیام آورده است: اینجانب در آستانه‌ی فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه یاد و خاطره‌ی شهید والامقام استاد مرتضی مطهری و شهدای عزیز معلم را گرامی داشته و روز و هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم را به تمامی استادان، مربیان، دبیران و آموزگاران و جامعه‌ای بزرگ فرهنگیان استان ایلام تبریک و تهنیت عرض نموده و از ایزد منان توفیق هرچه بیشتر این عزیزان را در اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم مسئلت می‌نمایم.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام نیز در پیامی اظهار کرد:  ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت متفکر و فیلسوف گرانقدر و استاد حوزه و دانشگاه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، که به نام روز معلم نامگذاری شده، فرصتی مغتنم برای پاسداشت زحمات تلاشگران عرصه اندیشه و معرفت است. خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی با تلاش شبانه روزی اساتید و نخبگان دانشگاهی و مجاهدت آنان در عرصه آموزش و پژوهش در قله تولید علم در سطح جهان قرار گرفته است.

وی گفت: همگان شاهدند، که دشمنان انقلاب اسلامی، توسعه علمی جمهوری اسلامی را بر نتافته‌اند و با تمام توان و با استفاده از شگردها و تکنیک‌های مختلف و پیچیده در قالب جنگ ترکیبی، سعی دارند موفقیت‌های به دست آمده را کم رنگ جلوه داده و جوانان این مرز و بوم را ناامید کنند، لذا معلمان و استادان فرهیخته به عنوان تلاشگران عرصه دانایی می‌توانند در قالب جهاد تبیین نقش محوری در خنثی سازی این توطئه شوم داشته باشند.

رئیس دانشگاه ایلام در پایان این پیام آورده است: اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان‌ یکی از برجسته ترین نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی، مسرورانه روز معلم را خدمت اساتید فرهیخته و شریف دانشگاه ایلام و اساتید و معلمان ارجمند و زحمت‌کش استان ایلام، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سلامتی، سرافرازی و سربلندی همه این عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha