کد خبر 200463
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

یک شهید، یک درس؛

اگر مرگ وجود دارد پس چه بهتر که برای احیای اسلام باشد

اگر مرگ وجود دارد پس چه بهتر که برای احیای اسلام باشد

در قسمتی از وصیتنامه شهید سبزکار آمده است: «اگر مرگ وجود دارد پس چه بهتر که در راه خدا و برای احیای اسلام باشد؛ آن هم مرگی به نام شهادت.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ 28 آبان 1333 در خانواده‌ای مذهبی، شهید «محمدرضا سبزکار» متولد شد. فرزند اول خانواده بود و دوران ابتدایی را در دبستان ابن‌سینا و دبیرستان تمدن زاهدان با موفقیت به پایان رساند. اوقات فراغتش در مسجد مشغول تدریس قرآن کریم بود. در 1353 موفق به کسب مدرک دیپلم و در همان سال نیز عازم خدمت وظیفه شد. پس از خدمت، ادامه تحصیل داد و در مهر 1356 به دانش‌سرای علوم انسانی رفت. 1358 با فارغ التحصیل شدن در دانش‌سرا به مدرسه یعقوب لیث صفاری زاهدان رفت و مشغول تدریس قرآن و علوم دینی شد. در سال1359 به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شد و در آبادان بر اثر اصابت ترکش به جرگه همرزمان شهیدش پیوست.

در قسمتی از وصیتنامه شهید سبزکار آمده است: «آنان که ایمان دارند و در راه خدا کار زار می‌کنند و آنان که کفر ورزیدند و با حق در افتادند در راه شیطان و بت‌های خود کامه‌ی طغیانگر  می‌جنگند. چاره‌ای نیست مگر مبارزه و پیکار در راه خدا. اگر مرگ وجود دارد پس چه بهتر که در راه خدا باشد. آن‌هم مرگ سرخ و آن‌هم مرگ انتخابی و آن‌هم مرگی  انتخاب شده، برتر بر زندگی با ذلت، خواری، یوغ ابر قدرت‌ها، ظالمین (بقول سید الشهدا امام حسین (ع)) و آن هم مرگی که برای احیای اسلام باشد؛ آن هم مرگی به نام شهادت که فقط وقتی به دست می‌آید برای خدا و اسلام باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha