کد خبر 200447
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

رئیسی: ایران و هند می‌توانند در نظم جدید جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند

رئیسی: ایران و هند می‌توانند در نظم جدید جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند

رئیس‌جمهور در دیدار مشاور امنیت ملی هند، گفت: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور، گفت: امروز نیز اراده سران ایران و هند گسترش روابط به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری است و این موضوع در دیدار بنده و آقای «نارندرا مودی» در سمرقند مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شرایط جهان در حال تغییر بوده و نظم جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است، افزود: در بطن تغییرات در حال انجام در جهان، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه سازمان‌های «شانگهای» و «بریکس» با توجه به برخورداری از قدرت و منابع قابل توجه، می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

رئیسی با بیان اینکه تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و هند علاوه بر تأمین منافع متقابل می‌تواند در حل و فصل مسائل منطقه و از جمله مسئله افغانستان تأثیرات سازنده‌ای داشته باشد، اظهار کرد: ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه می‌توانند با ارتقای همکاری‌های خود به سطحی جدید، در تغییرات ناشی از استقرار نظم نوین جهانی بیش از پیش منشأ اثر باشند.

در ادامه این دیدار، «اجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز با بیان اینکه تغییرات بزرگی در جهان در حال رخ دادن است و فناوری‌های نوظهور اقتصاد کشورها را بیش از پیش به هم پیوند داده است، ‌عنوان کرد: هند باور دارد که برای اثرگذاری مثبت بر این تغییرات نیازمند تعمیق و گسترش روابط با همسایگان خود و به‌ویژه ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha