کد خبر 200419
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

احداث میدانگاه سعدی در ابتدای ورودی خیابان سعدی

احداث میدانگاه سعدی در ابتدای ورودی خیابان سعدی

معاون شهردار تهران از احداث میدانگاه سعدی در ابتدای ورودی خیابان سعدی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مجسمه برنزی سعدی به همراه میدانگاه سعدی در ابتدای ورودی خیابان سعدی  رونمایی شد.

حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه این رونمایی در جمع خبرنگاران گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نشانه های مشاهیر و انسان های بزرگ نه تنها پاسداشت فرهنگ جامعه بلکه آینده نگری است بلکه امید و ایجاد الگوهای کمال انسانی را منتشر می کند.

وی تصریح کرد: سعدی فقط یکی از  مشاهیر ایرانی نیست، بلکه شخصیتی بزرگ برای کل دنیا است و ما افتخار می کنیم که این شخصیت بزرگ ایرانی است.احداث چنین میدانگاهی در حقیقت پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه است. در رونمایی از تندیس شهدا هم که در روزهای گذشته انجام شد در حقیقت سرمایه گذاری برای شهر محسوب می شود و اثرات چند جانبه ای را در حوزه فرهنگی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای هر کار نفیس هنری هزینه های مختلفی وجود دارد اما نباید با طرح موضوع هزینه ها و با بی انصافی کارهای بزرگ را به چالش بکشانیم.

چمران، ریاست شورای شهر تهران نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران درباره رویکرد جدید سازمان زیباسازی شهر تهران در توجه به مفاخر و مشاهیر در شهر تهران گفت: این توجه و رویکرد در گذشته نیز وجود داشته  است ولی اخیرا تقویت شده و قطعا توجه به مفاخر در شهر برای شهروندان تاثیر گذار خواهد بود.

این مراسم با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، حداد عادل، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مهدی چمران و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر و برخی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha