کد خبر 200386
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

رییس سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد:

قابلیت آبنگاری در پهنه خلیج‌فارس/ بهره برداری از نقشه‌های اطلاعات مکانی برای حل مسائل

قابلیت آبنگاری در پهنه خلیج‌فارس/ بهره برداری از نقشه‌های اطلاعات مکانی برای حل مسائل

رییس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه سکوهای آبنگاری ساحلی و فراساحلی در خلیج فارس فعال شده است، گفت: امروز امکان آبنگاری در همه پهنه خلیج فارس وجود دارد واین ظرفیت ها بعد از مدت‌ها رکود فعال شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «علی جاویدانه» امروز در بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۲، افزود: هیدروگرافی کامل خلیج فارس بر اساس استانداردها اجرایی شده است.

وی با اشاره به رونمایی از نقشه جامع فرونشست، تصریح کرد: این نقشه مورد استفاده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و مقرر شده تا در همه ساخت و سازهایی که انجام خواهد شد، از این نقشه بهره برداری شود.

جاویدانه با بیان اینکه با استفاده از این نقشه از بارگذاری و ساخت و ساز در مناطقی که دچار فرونشست هستند جلوگیری شده است، گفت: برای حل مسائل کشور در این بخش می توان از ظرفیت‌های نقشه و اطلاعات مکانی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بدون آمایش سرزمینی نمی توان تعریف دقیقی از نظام برنامه ریزی داشت، ادامه‌داد: با تعاملاتی که با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام شد، از ظرفیت پهپادها در حوزه‌های نقشه‌برداری استفاده شد.

جاویدانه افزود: همچنین از تصاویر ماهواره خیام در راستای ماموریت‌های سازمان نقشه‌برداری بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی امروز کشور به مرحله خودکفایی و توانمندی رسیده است، گفت: تعهدات بین المللی و تقاضا برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، نشان از توانمندی کشورمان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha