کد خبر 200374
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان:

محیط‌زیست برنامه جامعی برای کنترل هاری ندارد

محیط‌زیست برنامه جامعی برای کنترل هاری ندارد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه محیط‌زیست تاکنون برنامه جامعی برای کنترل هاری نداشته، گفت: هشدار در مورد تبدیل هاری به یک بیماری بحرانی به مدیریت بحران اعلام شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علیرضا ادیبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه اداره محیط‌زیست برای کنترل بیماری هاری تاکنون برنامه جامعه نداشته است، اظهار داشت: هشدارها مبنی بر اینکه هاری به یک بیماری بحرانی در اصفهان تبدیل شود به مدیریت بحران اعلام کردیم.

وی در خصوص وضعیت شیوع هاری گربه در استان، خاطرنشان کرد: هنوز هم نمونه گیری هایی که از گربه داریم در مواردی مثبت است اما مانند نُرم و تعداد سال گذشته است و با توجه به اینکه گربه به جامعه شهری نزدیک است نگرانی درباره شیوع هاری گربه بویژه گربه‌های ولگرد وجود دارد زیرا تحت واکسیناسیون قرار نمی‌گیرند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته سه مورد هاری گربه در سطح استان شناسایی شد، گفت: در مجموع بیشترین موارد مشکوک به هاری سال گذشته در اردستان، کاشان، لنجان، مبارکه، تیران بوده که نمونه‌گیری‌ها انجام شد.

طاعون نشخوار کنندگان کوچک در اصفهان به صفر رسید

ادیبان همچنین درخصوص بیماری‌های حیات‌وحش، با بیان اینکه متولی رسیدگی به برخی بیماری‌های حیات‌وحش اداره محیط زیست است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در اقدامی مشترک و تعاملی خوب با محیط‌زیست سه میلیون رأس گوسفند و بز را در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ppr واکسینه کردیم که با اولویت محل دام‌هایی که نزدیک مناطق محیط‌زیست و پارک‌های ملی بودند بصورت رایگان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سال گذشته بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در اصفهان نداشتیم، افزود: سال‌های قبل شاهد تلفات حیات وحش چون کل و بز و قوچ و میش بودیم اما این معضل در استان اصفهان حل شده و تا سال ۲۰۳۰ که طاعون نشخوار کنندگان در خاورمیانه باید حذف شود با اقدام سازمان دامپزشکی کشور در حال برطرف شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha