کد خبر 200369
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

تولید گل‌های زینتی در روستای کویری عباس اباد اران و بیدگل

تولید گل‌های زینتی در روستای کویری عباس اباد اران و بیدگل

دهیار روستای عباس آباد گفت:بیشترین تولیدات گل‌های زینتی و شاخه بریده استان اصفهان در روستای کویری عباس آباد آران و بیدگل تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ روستای عباس آباد از توابع بخش بادرود در دل کویر مرکزی ایران در دهه اخیر، کم آبی و خشکسالی را به فرصت تبدیل کردند و با تغییر و اصلاح الگوی کشت، به تولید گل‌های زینتی روی آوردند.


دهیار روستای عباس آباد گفت: تا اواسط سال ۱۴۰۱، ۱۰ واحد گلخانه در این روستا فعال بود که به همت اهالی و حمایت مسوولان این تعداد گلخانه پنج برابر شده است.


مجتبی یزله افزود: این روستا حدود ۷۰ خانوار و ۳۰۰ سکنه دارد که همه اهالی آن مشغول به کار بوده و نرخ بیکاری در آن صفر است.


او گفت: جوانان روستا علاوه بر اشتغالزایی و تولید انواع گل‌های زینتی، توانستند در تولید برخی از بذرهای وارداتی هم به خود کفایی برسند.

دهیار روستای عباس آباد در مورد مشکلات کشاورزان برای توسعه گلخانه‌ها افزود: در حال حاضر به انتقال و توسعه شبکه برق، گاز و آب به بیرون از روستا و اجرای طرح هادی نیاز است و باید تسهیلات لازم برای احداث گلخانه‌ها به کشاورزان اختصاص یابد.


سجاد میرزایی، مجری طرح‌های بنیاد برکت در شمال استان اصفهان با اشاره به حمایت این بنیاد برای احداث و توسعه این گلخانه‌ها گفت: در سال ۱۴۰۱ و در مرحله یک بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان داده شده و در ادامه دو برابر این مبلغ برای توسعه و تجهیز گلخانه‌ها در مرحله دوم به کشاورزان کمک خواهد شد.


در این روستا سالانه بیش از ۶ میلیون شاخه گل زینتی از نوع داوودی، میخک، زنبوری، تاج خروسی، لویی، عروس ایرانی و لیسیانتوس کشت و روانه بازار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha