کد خبر 200342
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می‌شود

ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می‌شود

نماینده اهر و هریس از شتاب اکتشافات معدنی در پهنه معدنی باباجان اهر خبر داد و گفت: ظرفیت معادن برای اشتغال جوانان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ احمد محرم‌زاده صبح امروز دوشنبه در بازدید از اکتشافات معدنی در باباجان و بصیرآباد اهر اظهار داشت: با اختصاص یک دستگاه حفاری از سوی اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران، حفاری پهنه معدنی در منطقه‌ی باباجان و بصیرآباد شتاب گرفته و حفاری معدنی به منظور شناسایی ذخایر احتمالی معدنی در عُمق انجام می‌گیرد.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از حفاری ۱۴ هزار متری در عمق زمین در پهنه معدنی باباجان و بصیرآباد خبر داد و افزود: با شبکه‌سازی و جمع‌بندی نتایج اکتشافات معدنی در منطقه‌ی باباجان و بصیرآباد تا ماه‌های آینده، امیدواریم با اعلام نتیجه مثبت و بهره‌برداری از این پهنه‌ی معدنی شاهد ایجاد فرصت شغلی برای جوانان بیکار باشیم.

وی، فعال‌سازی معادن راکد در راستای اشتغال‌زایی و رشد تولید را از اولویت‌های کاری عنوان کرد و گفت: از اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران می‌خواهیم نسبت به تسریع در انجام اکتشافات معدنی در منطقه‌ی اهر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و به طرح‌ها سرعت ببخشد.

محرم‌زاده بابیان این‌که طبق وعده‌ی مدیر اکتشافات معدنی شمال‌غرب کشور؛ فاز نخست عملیات حفاری و اکتشافات پهنه معدنی باباجان تا اوایل مردادماه به اتمام می‌رسد، یادآور شد: پهنه‌ی معدنی باباجان و بصیرآباد از مرحله شناسایی عبور کرده و به مرحله شبکه‌سازی وارد شده، از این‌رو تأکید داریم در مراحل حفاری و اکتشافات معدنی تسریع شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مدیر مجتمع مس سونگون وعده آغاز بهره‌برداری از پهنه معدنی باباجان تا مهرماه سال‌جاری را داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بیکاری خیل عظیمی از جوانان و مطالبات اشتغال، در این راستا فعال‌سازی معادن راکد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن برای ایجاد فرصت‌های شغلی را در اولویت قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha