کد خبر 200308
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش‌بنیان

پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات تولید داخل خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ دهقانی فیروزآبادی گفت: هرکشوری دارای ظرفیت بالایی است و کشور ما هم از این امر مستثنی نیست واگر مدیران هر کشور برای توسعه کشورشان نقاط مختلف مثبت را ارزیابی کنند به طبع جایگاه ویژه ای خواهیم داشت.

او گفت: بزرگترین اقتدار کشور ما نفت و پتروشیمی است یکی از شاه راه های اقتصادی کشور صنعت نفت است.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تجهیزات و فناوری‌های کلیدی مورد نیاز صنایع کشور با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال کشور است که در این راستا اقدام‌های ارزشمندی در وزارت‌خانه صورت گرفته است.

به گفته او،پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش‌بنیان زبان زد است. اگر می‌خواهیم در حوزه فناوری کار کنیم باید به نفت توجه داشته باشیم.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: کمتر از ده سال شاهد موثرترین فناوری‌های پتروشیمی هستیم و بزرگترین صادر کننده مواد پتروشیمی خواهیم بود، در برنامه هفتم ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده که سهم هلدینگ خلیج فارس ۱۵ میلیارد دلار است. حوزه پتروشیمی پر از نیازهای فناورانه است و اگر بتوانیم بازار مصرف داخلی را به این سمت سوق دهیم موفق خواهیم بود. از پیوند دانش‌بنیان‌ها به صنعت پتروشیمی حمایت می‌کنیم.

او گفت:صادرات دوبرابری صنعت پتروشیمی در دستور کار است، خوشبختانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گام بزرگی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و توسعه حلقه‌های پایین دست این زنجیره برداشته است و سایر صنایع پتروشیمی نیز می‌بایست در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به کمک توسعه و حمایت از صنایع پایین دستی گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha