کد خبر 200305
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

مدیرکل تعاون گلستان:

۳۴۲۶ کارگر گلستانی از بیمه بیکاری برخوردار شدند

۳۴۲۶ کارگر گلستانی از بیمه بیکاری برخوردار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهمیه گلستان در پرداخت بیمه بیکاری پنج هزار و ۵۰۰ نفر است که تاکنون سه هزار و ۴۲۶ کارگر در استان از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حسینعلی خواجه‌مظفری شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگری گلستان اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانیم، ما هر ساله یادواره شهدا کارگری را برگزار می‌کنیم و موجب خرسندی است که این مراسم امسال باشکوه‌تر برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: سهمیه گلستان در پرداخت بیمه بیکاری پنج هزار و ۵۰۰ نفر است که تاکنون سه هزار و ۴۲۶ نفر کارگر در استان از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

وی از کاهش ورودی پرونده‌های اختلاف کارگری و کارفرمایی در فروردین‌ماه امسال در گلستان خبر داد و اضافه کرد: همچنین حوادث ناشی از کار در گلستان با کاهش ۲۴ درصدی همراه بوده و تلاش کردیم با ۱۷ بازرس کار حوادث ناشی از این بخش را کاهش دهیم.

خواجه‌مظفری گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در گلستان از ۵۸ روز به ۴۴ روز رسید، میانگین کشوری در این مسئله ۶۰ روز است و تمام تلاش ما رساندن زمان رسیدگی پرونده‌های کارگری به ۳۸ روز است

وی از انجام هفت هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی در حمایت از کارگران در گلستان خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، سلامت روح و روان و جسم کارگران مورد توجه ما در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی بر لزوم ارتقای زندگی کارگران تاکید کرد و گفت: ارتقای زندگی کارگر رشد تولید و اقتصاد را به همراه خواهد داشت، ما شرمنده همه کارگران هستیم و معتقدیم بیش از پیش باید به این قشر زحمت‌کش توجه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha