کد خبر 200289
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «حیات»:

انتخاب فرد جایگزین عامل جبران ضعف‌های وزارت صمت/ استیضاح به معنای عدم رضایت مجلس از عملکرد وزیر صمت بود

انتخاب فرد جایگزین عامل جبران ضعف‌های وزارت صمت/ استیضاح به معنای عدم رضایت مجلس از عملکرد وزیر صمت بود

استیضاح به این معناست که نمایندگان مردم در دو سال گذشته از عملکرد این وزارت‌خانه راضی نبوده‌اند، امیدواریم که دولت سیزدهم با انتخاب جایگزینی مناسب به جای وزیر صمت، بتواند با جبران ضعف‌ها، بسترساز فعالیت مناسب و جلب رضایت عموم مردم و جامعه در تمامی حوزه‌های فعالیت این وزارت‌خانه از جمله بازار خودرو باشد.

«غلامرضا مرحبا»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «حیات»؛ با اشاره به استیضاح «فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مجلس شورای اسلامی، گفت: استیضاح به این معناست که نمایندگان مردم در دو سال گذشته از عملکرد این وزارت خانه راضی نبوده‌اند، امیدواریم که دولت سیزدهم با انتخاب جایگزینی مناسب به جای وزیر صمت بتواند با جبران ضعف‌ها، بسترساز فعالیت مناسب و جلب رضایت عموم مردم و جامعه در تمامی حوزه‌های فعالیت این وزارت‌خانه از جمله بازار خودرو باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با عنوان این مطلب که ریس جمهور و شخص «فاطمی امین» که خود سکان‌دار وزارت صمت بود نیز، به بی‌کیفیت بودن تولید خودرو اذعان دارند، بیان کرد: امیدواریم که با تدابیر دولت سیزدهم در آینده صنعتی پیشرو، قابل اتکا و افتخار در صنعت خودرو کشور داشته باشیم.

مرحبا با تاکید بر اینکه حدود 400 هزار نفر در صنعت خودرو کشور مشغول به کار هستند، گفت: انتخاب فرد مناسب برای سکان‌داری این وزارت‌خانه می‌تواند نجات‌بخش قسمت بزرگی از اقتصاد کشور و به تبع آن حفظ کارخانه‌های تولید قطعات خودرو و خودروسازی و نیز اشتغال فعالان در این حوزه باشد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تغییر مدیریت، تغییر عملکرد، تغییر دیدگاهها و نگاهی کارشناسی و علمی در تمامی بخش‌های این وزارت‌خانه و نیز صنعت خودرو و استفاده از متخصصان در این حوزه، یقینا می‌توان شاهد گشایش و جلب رضایت شهروندان و مصرف‌کنندگان داخلی خودرو در کشور بوده و به جای این «ارابه‌های مرگ»، خودرویی استاندارد و با کیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آینده وزارت صمت و حوزه‌های تحت‌تاثیر این وزارت‌خانه در آینده روبرو، بستگی به انتخاب و جایگزینی فردی است که از سوی رئیس‌جمهور به جای وزیر صمت معرفی می‌شود. چنانچه شخص جایگزین فردی توانمندتر و قوی‌تر باشد، می‌توان منتظر اتفاقات بهتر در این وزارت خانه بود.

این نماینده مجلس با تقدیر از زحمات «فاطمی امین» و عنوان این که وی فردی متقی و زحمت‌کش در این عرصه بود، گفت: وزیر صمت تمام تلاش خود را برا ارائه عملکرد مناسب در وزارتخانه متبوع خود انجام داد، اما نهایتا با توجه به عدم رضایت مجلس تصمیم بر این شد که استیضاح وی، که حق قانونی مجلس بود، انجام شود.

مرحبا در پابان با تاکید بر مهم و حیاتی بودن این وزارت خانه گفت: با توجه به سهم 40 درصدی وزارت صمت در اقتصاد کشور، امیدواریم با انتخاب هوشمندانه فرد جایگزین «فاطمی امین»، شاهد پویایی در صنعت، معدن، خودرو و تمام بخش‌هایی که جز شرح وظایف این وزارت‌خانه است باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha