کد خبر 200239
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

مدیر امور اراضی لرستان مطرح کرد؛

تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی

تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی

خرم‌آباد- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تشکیل پرونده کیفری برای متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ بهرام میر دریکوند امروز یکشنبه در حاشیه سومین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک، اظهار داشت: در این کمیسیون ۳۳ پرونده مطرح شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته با ۱۸ پرونده موافقت، با ۹ پرونده مخالفت و شش پرونده برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها به مساحت کل ۹۳ هزار و ۸۵۸ مترمربع با موضوع گلخانه، پرورش گوسفند داشتی، پرواربندی گوساله و بره، پرورش گاو شیری، پرورش مرغ گوشتی بسته بندی زعفران، ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دومداره، اتاقک کارگری و نگهبانی، مسکونی، و … بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به اینکه هرگونه تغییر کاربری نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون مربوطه است، از ساخت‌وساز غیرمجاز خودداری کنند؛ زیرا باعث تشکیل پرونده کیفری برای اشخاص می‌شود.

میر دریکوند، ادامه داد: ۳۳ پرونده در سطح شهرستان‌های خرم آباد، چگنی، سلسله، ازنا، دورود، دلفان، الیگودرز، بروجرد، پلدختر در این جلسه با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و تقویت زنجیره‌های تولید و امنیت غذایی، بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: هر گونه تغییر کاربری بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک خلاف بوده و خریداران زمین‌های کشاورزی و باغی قبل از انجام هر گونه معامله باید وضعیت کاربری زمین را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha