کد خبر 200172
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات» :

برای عملی شدن وعده رئیس جمهور همه وزارتخانه‌ها پای کار بیایند

برای عملی شدن وعده رئیس جمهور همه وزارتخانه‌ها پای کار بیایند

ایزد پناه گفت: مجلس قانون گذار است، بنابراین برای ساخت مسکن، کاهش تورم و به حرکت درآمدن چرخه اقتصادی، همه دستگاه‌ها به خصوص وزارت جهاد، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها، با تعامل و همراهی برای اجرایی شدن وعده رئیس جمهور یاری کنند.

عبداله ایزدپناه نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: مجلس قانون گذار است و قانون‌های لازم را در بودجه 1402 لحاظ کرده است، لذا در حوزه مسکن تسهیلات و وظایف دولت مشخص و محیا شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور نسبت به اینکه تمام مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن برای این 4 سال در کشور موجود است و با تاکید بر اینکه  یک میلیون و 250 هزار واحد مسکن، ساخته شده است، گفت: سال 1401 تمام شد، اما در بودجه سال 1402 دولت باید با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به تورم مسکن در کشور، وزرای خود را در حوزه صنعت و راه وشهرسازی پای کار آورد تا بتوان به وعده‌های خود عمل کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نظارت کامل خود را بدون هیچ ملاحظه‌ای  نسبت به اعمال قانون خواهد داشت و در صورتیکه وزرای مربوطه، نسبت به وظایفشان کوتاهی کنند به صحن مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال نمایندگان خواهند آمد. امروز در حوزه ساخت مسکن، وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد و احتمال اینکه رئیس کمیسیون عمران ایشان را برای پاسخگویی به سوالات مربوطه به کمیسیون عمران دعوت کند، وجود دارد. اما نمایندگان مردم برای استیضاح هیچ وزیری برای تحقق بخشیدن خواسته دولت و مردم، ملاحضه نخواهد کرد.

ایزدپناه تصریح کرد: اگر در ماه‌های گذشته در استیضاح وزیر صمت تعلل شد، بعلت وقتی بود که رئیس جمهور از مجلس شورای اسلامی خواسته بود.  

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با هئیت دولت و رئیس جمهور به عقب ماندگی زیاد، در حوزه مسکن، نسبت به سرسام آوربودن قیمت‌ها و اجاره بها و رنج مردم نسبت به این قضیه اشاره کرد، لذا کمک همه دستگاه‌ها علی الخصوص وزارت جهاد، اقتصاد، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها برای اجرایی شدن این خواسته‌ای مهم، برای عقب ماندگی‌های که حاصل دولت‌های گذشته است را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha