کد خبر 200168
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

آیا ‌انتقال سوابق بیمه روستایی ‌به تأمین اجتماعی امکان دارد؟

آیا ‌انتقال سوابق بیمه روستایی ‌به تأمین اجتماعی امکان دارد؟

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نقل و انتقال سوابق بیمه عشایر روستایی به تأمین اجتماعی، طبق قوانین و مقررات با پرداخت هزینه به نرخ سال وجود دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسکندر کاکایی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، از کاهش مراجعات حضوری به این سازمان خبر داد و اظهار کرد: در سنوات اخیر با راه‌اندازی سامانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی(https://eservices.tamin.ir)، ۴۲ خدمت پرتردد سازمان که بیش از ۹۰ میلیون مراجعه به سرتاسر شعب کشور داشته، تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای شفاف‌سازی، پیگیری ابهامات و سؤوالات شرکای اجتماعی شامل بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمربگیران نیز سامانه ۱۴۲۰ راه‌اندازی شده که کارشناسان به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی ابهامات و سؤوالات شرکای اجتماعی سازمان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این سازمان در استان کرمانشاه با ۱۴ شعبه در شهرستان‌ها و ۴ شعبه در شهر کرمانشاه و در مجموع ۷ کارگزار در خدمت هم‌استانی‌ها است و اکثر خدمات را از طریق سامانه غیرحضوری به شرکای اجتماعی ارائه می‌دهد.

وی به وجود ۲۶۱ هزار بیمه شده اصلی زیرپوشش و ۸۱ هزار مستمری‌بگیر در استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۷۸۱ هزار نفر با احتساب افراد تبعه زیر پوشش در استان زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

کاکایی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مصارف سازمان از منابع پیشی گرفته، ولی با ابتکارات ستاد مرکزی و اداره‌کل تأمین اجتماعی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی مطالبات خود را به شرکای اجتماعی پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال آیا ارتباطی بین بیمه عشایر روستایی با تامین اجتماعی وجود دارد؟، گفت: این دو صندوق کاملا از هم مجزا هستند، ولی نقل و انتقال سوابق بیمه عشایر روستایی به تأمین اجتماعی طبق قوانین و مقررات با پرداخت هزینه به نرخ سال در حال حاضر «۱۸ درصد حداقل دستمزد ماهانه ضربدر تعداد ماه‌های انتقالی» وجود دارد که مبلغ پرداختی به صندوق بیمه روستایی از آن کم و مابقی را می‌توانند به صورت یک‌جا و یا اقساط پرداخت کنند تا سوابق را در سازمان تأمین اجتماعی برای خود لحاظ کنند. در غیر این صورت سوابق سازمان تأمین اجتماعی و سوابق بیمه روستایی کاملا از هم جدا است.

وی در توضیح بحث پرداخت مستمری و حقوق مستمری در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی منتظر مصوبه دولت است که قرار است در اردیبهشت‌ماه جمع‌بندی شود و در نهایت ماب‌تفاوت فروردین‌ماه هم پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha