کد خبر 200137
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

استاندار کرمانشاه:

دانشگاهیان برای حل مشکلات کرمانشاه پای کار بیایند

دانشگاهیان برای حل مشکلات کرمانشاه پای کار بیایند

استاندار کرمانشاه نقش حوزه و دانشگاه را در پیشرفت و توسعه استان، مهم و پیشرو دانست.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد طیب صحرایی امروز(نهم اردیبهشت) در همایش آموزش عالی در غرب کشور به میزبانی دانشگاه رازی، باتاکید بر نقش مهم دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه، اظهار کرد: اگر می خواهیم کرمانشاه پیشرفت کند و جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم، دانشگاه های استان باید نقش پیشرو را ایفا کرده و به تعارف و گفت و گو بسنده نکنند. 

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید پیش رو جامعه باشند، افزود: این دو نهاد باید قدر این نقش و جایگاهی که به آنها داده شده را بدانند و به بهترین نحو از آن استفاده کنند. 

استاندار کرمانشاه گفت: هرچند که در کرمانشاه مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما فرصت‌ها و ظرفیت های بی نظیری هم داریم که دانشگاهیان ما باید برای کنار زدن این مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها بصورت جدی پای کار بیایند. 

وی تصریح کرد: تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه سه وظیفه دانشگاه‌هاست که دانشگاه های کرمانشاه در دو موضوع اول خوب عمل کرده اند و در مورد موضوع سوم یعنی خدمت به جامعه نیز انتظار می‌رود که نقش خود را ایفا کنند. 

صحرایی تاکید کرد: دانشگاه های استان باید به گونه‌ای در توسعه استان و حل مشکلات ایفای نقش کنند که اگر زمانی نباشند، خلاء نبودشان در استان احساس شود.

وی در ادامه به جلسات متعددی که طی ماه های گذشته با جامعه دانشگاهیان استان داشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات بارها درخواست داشتیم که دانشگاهیان برای اداره عالمانه‌تر کرمانشاه ورود کنند و براساس این رویکرد عمل کنیم تا در نهایت به نتایج آن افتخار کنیم.

در ادامه این نشست، پرفسور مجتبی شمسی پور سرآمد علمی کشور هم با اشاره به اهمیت تولیدات علمی در کشورها، اظهار کرد: هر کشوری مکتوبات علمی بالاتری داشته باشد، از نظر تکنولوژی، صنعت و درآمد جایگاه بالاتری دارد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب کل تولیدات علمی کشور ۴۰۰ مقاله در سال بود و جایگاهی در بین کشورهای برتر نداشتیم، اما امروزه ۱۵ تا ۱۶ هزار مقاله و تولید علمی داریم که روی توسعه اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha