کد خبر 200108
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات» تصریح کرد:

متوقف شدن پرداخت تسهیلات بانک‌ها از بهمن ماه سال گذشته

متوقف شدن پرداخت تسهیلات بانک‌ها از بهمن ماه سال گذشته

«بیگی» با اشاره به اعلام خبر تمدید پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن از سوی رئیس‌جمهور و دستور پرداخت این وام از سوی بانک‌ها، گفت: اعلام خبر تمدید دولت در این خصوص با عملکرد بانک‌ها متفاوت بوده و بانک‌ها از بهمن ماه سال گذشته پرداخت تمامی وام‌های خود را به طور کلی متوقف کرده‌اند.

«علیرضا بیگی»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به اعلام خبر تمدید پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن از سوی رئیس‌جمهور و دستور پرداخت این وام از سوی بانک‌ها، گفت: اعلام خبر تمدید دولت در این خصوص با عملکرد بانک‌ها متفاوت بوده و بانک‌ها از بهمن ماه سال گذشته پرداخت تمامی وام‌های خود را به طور کلی متوقف کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز با تاکید بر اینکه عدم پرداخت وام از سوی بانک‌ها همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: نپرداختن وام از سوی بانک‌ها بر خلاف دستور مستقیم رئیس جمهور به خاطر سیاست‌های بانک مرکزی است.

بیگی در ادامه بیان کرد: این تصمیم از سوی بانک مرکزی با هدف کاهش میزان نقدینگی در گردش و همچنین با هدف جلوگیری از استفاده وام‌ها و تسهیلات گرفته شده از بانک‌ها، جز با هدف خرید طلا و ارز اتخاذ شده است، لاجرم پرداخت وام‌ها به طور کلی با دستور بانک مرکزی در تمامی بانک‌ها متوقف شده است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه بانک‌ها از مردم سپرده دریافت کرده‌اند و در قبال دریافت این سپرده‌ها سود پرداخت می‌کنند، برای تامین منابع مورد نیاز پرداخت این سود بر مبنای 23 درصد، بازار خرید طلا و ارز به صورت غیر مستقیم به واسطه بنگاههای اقتصادی که در اختیار خود بانک هاست اداره می‌شود، که این یک بیماری سرطانی است که دامن گیر اقتصاد کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha