کد خبر 200089
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴

رویکرد متفاوت سایپا و پیکان در آکادمی های معروف تهرانی

رویکرد متفاوت سایپا و پیکان در آکادمی های معروف تهرانی

آکادمی فوتبال ۲ باشگاه خودروساز سایپا و پیکان همیشه جزو بابرنامه ترین مراکز آموزشی و کشف استعداد فوتبال کشور بوده اند.

به گزارش گروه ورزشی حیات، تیم های خودروساز تهرانی در فصل گذشته، هر کدام رویکردی متفاوت را پشت سر گذاشتند.

پیکانی ها بعد از آنکه در سال های پیش، از رقابت با نارنجی های سایپا باز مانده بودند در فصل گذشته توانستند فصل بسیار موفق تری از سایپا داشته باشند و روز گذشته با انتشار آماری از عملکردشان، آماری کاملا مشهود از حضور محصولات شان در ترکیب اصلی به نمایش در آورند که نشان دهند؛ بابرنامه هستند.

آماری که سایپایی ها آخرین بار در زمان سرمربیگری ابراهیم صادقی در فوتبال ایران به نمایش گذاشته بودند.

برنامه ریزی که لازمه موفقیت در کشف و فروش استعدادهای ورزشی است، با تغییرات ابتدای فصل سایپایی ها، گویی به فراموشی سپرده شد، مدیران سایپا، مدیر آکادمی موفق فصل گذشته خود را با سه قهرمانی برکنار و پیشکسوتی بنام سعید رجبی را جایگزین او کردند که او نیز تنها مربی یک رده را ابقا کرد و تنها یک قهرمانی در همان رده گرفت.

سعید رجبی که در سال های بعد از بازیکنی نتوانست در هیچ باشگاهی بجز سایپا (یک فصل سرمربی تیم لیگ دویی صنایع طلایی سمنان شد که پیش از پایان فصل برکنار شد) مربیگری کند، فصل ناکامی را درسایپا گذرانده است.

طاها طباطبایی، علیرضا صفری و عارف حاجی عیدی که در تیم بزرگسال های این باشگاه بازی کردند، همگی کشف شده توسط مربیانی همچون سعید اخباری و ابراهیم صادقی بودند و عملا خروجی آکادمی سایپا در فصل گذشته نزدیک به صفر بوده است.

آکادمی که تیم جوانان آن به لطف بی انگیزگی تیم مهدی مهدوی کیا در بازی آخر و انگیزه بالای کادرفنی جوان اضافه شده در میانه راه و بازیکنانش در لیگ برتر تهران ماندگار شد تا ناکامی آکادمی سایپا تکمیل نشود.

پیکانی ها در این فصل یک مربی جوان و آشنا با فوتبال پایه کشور را در راس امور آکادمی خود قرار داند تا روند پیشرفت خود را دنبال کنند و نارنجی ها همچنان بر روی پیشکسوت خود پافشاری دارند.

مدیران سایپا با تشکیل کارگروه به دنبال کمک به این پیشکسوت هستند تا گزینه های بهتری را انتخاب کند که باید دید هدایت در یارگیری و مسابقه های تیم در طول فصل نیز با حضور این یاران کمکی دنبال خواهد شد یا رجبی به تنهایی و با علم خود همچون فصل گذشته امور را پیگیری می کند.

سعید رجبی آخرین بار در سمت فنی سایپا با عنوان مربی در کادرفنی سایپا بود که در هفته آخر از سقوط دور شدند و در لیگ برتر ماندگار.

واژه پیشکسوت با احترام همراه است اما اخبار اینروزهای فوتبال نشان داده که حرمت این واژه باید به دست خود پیشکسوتان حفظ شود و افراد بازتشسته توسط مدیران انتخاب نشوند تا سرمایه های کشور به هدر نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha