کد خبر 200065
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

وزیر گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد؛

دو برابر شدن مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا با ایران

دو برابر شدن مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا با ایران

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا از دو برابر شدن مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا با ایران،‌ خبر داد و گفت: بین ایران و کشورهای عضو اوراسیا توافقنامه‌هایی موقت (سه ساله) وجود داشته اما در حال حاضر می‌توان این توافقنامه‌ها را نامحدود کرد و می‌توان در آینده توافقنامه‌های طولانی با امتیازهای بیشتری تدوین و اجرایی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ ایلدار علیشروف، وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در نشست امروز با بیان اینکه ایران شریک قدیمی و سنتی کشورهای اوراسیا است، اظهار کرد: ارتباطات گمرکی ایران و کشورهای اوراسیا روز به روز در حال افزایش است و این دیدار امروز به موقع و ضروری بود.  بین ایران و کشورهای عضو اوراسیا توافقنامه‌هایی موقت سه ساله وجود داشته اما در حال حاضر می‌توان این توافقنامه‌ها را نامحدود کرد و می‌توان در آینده توافقنامه‌های طولانی با یکسری اختیارات داشته باشیم.

وی افزود: تبادلات تجاری کشورهای عضو اوراسیا با ایران دو برابر شده است. این میزان رشد و افزایش دو برابری حجم مبادلات بین دو طرف، نتیجه توافقنامه‌هایی است که اجرایی شدند.

وزیر مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا ادامه داد: پروتکل‌های سازمان گمرکی از طرف شما به اعلام شد که برای رفع مشکلات موجود باید به برخی نکات کلیدی توجه ویژه‌ای کرد. به عنوان مثال طرح راه اندازی کریدور شمال - جنوب و مسائل زیرساختاری آن نکاتی دارد که به شما آن را توضیح می‌دهم. درباره تبادلات الکترونیکی اسناد و اطلاعات هیچ مشکلی وجود ندارد و ما هم از این تبادلات دو طرفه استقبال می‌کنیم اما باید درباره محتوای این تبادلات اطلاعاتی به توافق برسیم. مطمئن باشید اگر ما توافقنامه‌ای را به امضا رساندیم و به توافق رسیدیم تمام کشورهای عضو اوراسیا مجبور به اجرا و رعایت آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha