کد خبر 200004
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

سبزی در گفتگو با «حیات»؛

همگرایی قوا کلیدواژه رفع مشکلات و مبارزه با فساد

همگرایی قوا کلیدواژه رفع مشکلات و مبارزه با فساد

نماینده مجلس شورای اسلامی همگرایی قوا را کلیدواژه رفع مشکلات و مبارزه با فساد در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگزاران نظام در عید فطر داشتند بر ضرورت افزایش همدلی و همفکری بین قوای سه گانه تاکید کردند؛ کلیدواژه ای که می تواند زمینه ساز عملیاتی شدن بسیاری از طرح ها و ارائه خدمت شایسته به مردم آن هم در شرایط دشوار تحریم شود.

افزایش تعاملات بین قوا خصوصا دو قوه مجریه و مقننه به عنوان بازوهای محرک تقنینی و اجرایی از نکات اساسی مورد تاکید رهبر انقلاب است تا ضمن حفظ استقلال آنها مطالبه گری دو سویه و در چارچوب های قانونی پابرجا و زمینه برای رفع تنش ها و مشکلات کشور فراهم آید.

در همین خصوص محمد سبزی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همدلی و همفکری سران سه قوه  از موضوعات مهمی است که آیت‌الله خامنه‌ای برای رفع معضلات، مشکلات کشور و پرهیز از حواشی بر آن تاکید دارند. باید توجه داشت که در حوادث اخیر برخی با فتنه انگیزی به دنبال ایجاد دودستگی و به حاشیه بردن فضای سیاسی و اجتماعی کشور بودند که این همگرایی بین قوه می تواند تمام دسیسه های آنان را خنثی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اتحاد سه قوه باید با درنظر گرفتن منافع کشور و مردم باشد، بنابراین نمایندگان مجلس و مسئولان کشور باید خواسته‌های مردم را به منافع شخصی ترجیح دهند. بر اساس فرموده مقام معظم رهبری همیشه دشمن خارج از کشور نبوده، بلکه غفلت، هوای نفس و مطالبات شخصی برخی مسئولان و نگاه نادرست فردی گاها زمینه ساز بزرگترین لطمه ها به کشور خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که دولت و مجلس انقلابی هستند، باید فرمایشات رهبر انقلاب را تا رسیدن به مقصد نهایی بر محقق شدن شعار سال و رفع مشکلات کشور، سر لوحه کارشان قرار دهند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس ریل است و دولت قطار، پس برای به حرکت در آمدن این قطار برای رسیدن به مقصد، باید منافع شخصی را زیر چرخ دهنده‌ها قرار داده و در استیضاح وزرای که در کارشان تعلیل و یا تاخیری است که منافع مردم و یا دولت را به خطر می‌اندازد، تامل نکرد.

سبزی در پایان گفت: نمایندگان نباید به دلیل اینکه وزیری به خواسته شخصی نماینده اعتنا نکرده است او را برای استیضاح به صحن مجلس بیاورد، این درست نیست چرا که نه فقط درد مردم را دوا نمی‌کند بلکه فساد، رشوه، ... را رواج می‌دهد.

گزارش: زینب شیاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha