کد خبر 167649
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

پنج پیش بینی از قیمت طلا و سکه

پنج پیش بینی از قیمت طلا و سکه

بعد از پایان تعطیلات نوروز بازار سکه اقبال خود را برای رشد قیمت از دست داد. به نظر می‌رسد فعلا این بازار، که همواره میان مردم برای سرمایه‌گذاری، شیرین و پربازده بوده جای خود را به بورس داده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ بعد از پایان تعطیلات نوروز بازار سکه اقبال خود را برای رشد قیمت از دست داد. به نظر می‌رسد فعلا این بازار، که همواره میان مردم برای سرمایه‌گذاری، شیرین و پربازده بوده جای خود را به بورس داده است.

 

قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات نوروز روند نامتوازنی به خود گرفت. طلا افزایش قیمت بیشتری داشت به طوری که در بررسی بازدهی آخرین هفته فروردین این بازار بیش از 14 درصد رشد داشته است. این در حالی است که بازدهی سکه در مدت ذکرشده منفی بود. این بازدهی منفی هر چند جزئی بود اما دو بازار طلا و سکه را در دو روند متفاوت قرار داد.

 

به نظر می‌رسد طلا این هفته به مدد نوسانات قیمت در بازار جهانی و رسیدن به محدوده 2000 دلاری بیش از 14 درصد رشد داشته است. هر چند انس جهانی طلا نیز در محدوده مذکور سرگردان است به گونه‌ای که در لحظه نگارش این گزارش با قیمت 1983 دلار اعلام شده است.

 

 

بعد از پایان تعطیلات نوروز بازار سکه اقبال خود را برای رشد قیمت از دست داد. به نظر می‌رسد این بازار که همواره میان مردم برای سرمایه‌گذاری شیرین و پربازده بوده جای خود را به بورس داده است.

 

برخی معامله‌گران بازار فلز گران‌بها معتقدند افزایش قیمت سکه در 6 ماهه دوم سال گذشته باعث شده که زور پس‌اندازهای خانگی مردم به خرید از بازار سکه نرسد.

 

از طرف دیگر، پیش‌بینی‌های کارشناسان حاکی از این است که امسال هم دولت با کسری بودجه مواجه است و رشد نقدینگی به افزایش انتظارات تورمی‌ دامن می‌زند. در این شرایط از نظر سنتی‌ یکی از بهترین و امن‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری بازار طلا و سکه است که می‌تواند سرمایه‌های زیادی را جذب خود کند.

 

برای معامله تردید نکنید

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خریداران سکه و طلا توصیه کرد معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند. وی به تجارت‌نیوز گفت: «در هفته گذشته تقاضا برای خرید ربع سکه بیشتر شده و این موضوع منجر به تقویب بهای قیمت سکه تمام طرح جدید، ربع سکه و مصنوعات طلا شد؛ اما برخی قطعات سکه نظیر سکه تمام طرح قدیم، نیم‌سکه سکه‌های گرمی بدون تغییر قیمت معامله می‌شوند.»

 

بذرافشان تاکید کرد:«بخش مهمی از افزایش‌ قیمت‌ها در بازار داخل، تحت تاثیر نوسان قیمت‌ها در بازار جهانی است. اما در بازار داخل، قیمت‌‍‌ها ثبات نسبی خود را حفظ کرده است؛ بنابراین در انجام معاملات تردید نداشته باشند.»

برچسب‌ها