کد خبر 167641
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

خمس:

رقابت اسدی و عباس‌زاده به تیم لطمه بزند هر 2 را بیرون می‌گذارم/ جنبه‌های مثبت تیم ما بیشتر از نکات منفی آن است

رقابت اسدی و عباس‌زاده به تیم لطمه بزند هر 2 را بیرون می‌گذارم/ جنبه‌های مثبت تیم ما بیشتر از نکات منفی آن است

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز تأکید کرد، اگر رقابت محمد عباس‌زاده و رضا اسدی برای دستیابی به آقای گلی لیگ برتر به تیمش لطمه بزند، هر دو بازیکن را از ترکیب سرخپوشان کنار خواهد گذاشت.

به گزارش گروه ورزشی حیات، به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، پاکو خمس در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل پیکان تهران، اظهار داشت: بازی تهاجمی را انجام خواهیم داد. ما نتیجه‌ای به جز برد نمی‌خواهیم، چرا که نتیجه‌ای به غیر از این، به دردمان نمی‌خورد. هدف‌مان داشتن توپ، حمله و پیروزی است، البته می‌خواهیم به خوبی دفاع هم کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا برابر پیکان با تک مهاجم بازی خواهید کرد؟»، توضیح داد: دوست دارم با تک مهاجم بازی کنم. خیلی از تیم‌های تهاجمی دنیا از جمله منچسترسیتی، رئال مادرید، بارسلونا، آرسنال و لیورپول با تک مهاجم بازی می‌کنند. قبلاً هم گفته‌ام، حضور دو یا سه مهاجم نشانگر بازی تهاجمی نیست، بلکه تیم باید ایده بازی تهاجمی را داشته باشد.

مذاکره باشگاه تراکتور با اسدی و اخباری برای تمدید قرارداد

خمس درباره ترتیب پنالتی‌زن‌های تراکتور هم به خبرنگاران گفت: اینکه دو بازیکن در کورس آقای گلی داریم، خیلی مهم بوده و نشان‌‌دهنده ظرفیت تیم ما در زمینه ایجاد گل است، اما این رقابت باید سالم باشد. اگر رقابت دو بازیکن به تیم ضربه بزند، هر دو را بیرون می‌گذارم! تنها هدف‌مان پیشرفت تیم است. هر دو بازیکن باید بدانند که تمامی کارهای‌شان باید برای بهبود شرایط تیم باشد. با توجه به تمرینات، اعضای تیم می‌دانند که چه کسانی باید ضربات کاشته یا پنالتی بزنند؛ البته گاهی به خاطر شرایط بازی، خود بازیکن دوست ندارد پنالتی بزند. به هر حال پنالتی‌زن اول ما رضا اسدی است.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در ادامه در مورد وضعیت خایمه رومرو خاطر نشان کرد: تمامی بازیکنان آماده بازی هستند، ولی نمی‌توانم از 22 بازیکن به طور همزمان استفاده کنم. از هر بازیکن که حضورش به صلاح تیم باشد، استفاده خواهم کرد. رومرو مثل بسیاری از بازیکنان، فرصت کمتری برای بازی پیدا کرده است. هر موقع من صلاح بدانم، به او بازی خواهم داد. ما فرصت زیادی به رومرو نداده‌ایم تا توانایی‌هایش را ثابت کند. این بازیکن مدت کمی است که به اینجا آمده و عادت کردنش به شرایط اینجا کمی زمان‌بر است.

وی همچنین راجع به سیستم بازی حریف فردای تیمش پیکان اظهار داشت: ما برای اینکه به حریف اجازه ضدحمله ندهیم، می‌خواهیم حفظ توپ کرده و بازی را نزدیک به دروازه پیکان کنترل کنیم.

خمس در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احتمال ضدحمله حریف و پنالتی دادن مدافعان تراکتور، توضیح داد: موضوعی که من را نگران می‌کند، نگاه منفی شماست. کمی باید خوش‌بین‌‌تر باشیم. ما تیمی داریم که کارهای مثبت را بیشتر از کارهای منفی انجام می‌دهد. ما برای کسب رتبه چهارم جدول تلاش می‌کنیم. فقط می‌خواهم خاطرات را مرور کرده و جایگاه تیم را با فصل گذشته مقایسه کنید. همه تیم‌ها روی اشتباهات گل دریافت می‌کنند و ما در بازی با ملوان روی ضدحمله گل دریافت کردیم و تیم جنبه‌های مثبت بیشتری نسبت به نکات منفی دارد. امکان دارد من، رقیب، بازیکن و یا داور اشتباه کنیم و احتمالات در فوتبال بی‌نهایت است. ما بعد از هر بازی نکات مثبت و منفی را برای بازیکنان آنالیز و در تمرینات روی این نکات کار می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد کیفیت توپ‌های لیگ برتر نیز بیان کرد: توپ‌ها را باید با توپ‌های بهتری که در بازار وجود دارد، عوض کنند.

وی درباره ساعت برگزاری بازی و تأثیر گرما روی عملکرد تیمش هم یادآور شد: هر دو تیم در شرایط یکسان بازی می‌کنند و این موضوعات تأثیر یکسانی روی هر دو تیم دارد.

خمس در خاتمه راجع به محرومان و مصدومان تیمش، گفت: بازیکن محروم و مصدوم نداریم.

برچسب‌ها