کد خبر 167498
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

پایان رأفت در گفتگو با «حیات»:

بازنده دربی باید با قهرمانی خداحافظی کند/ شانس سپاهان را برای کسب جام بیشتر می‌بینم

بازنده دربی باید با قهرمانی خداحافظی کند/ شانس سپاهان را برای کسب جام بیشتر می‌بینم

پیشکسوت فوتبال در مورد دربی پایتخت و تاثیر این بازی در سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و دوم

پایان رأفت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دربی پایتخت که در هفته پیش رو برگزار می‌شود اظهار داشت: دربی همیشه حساس است و بارها پیش آمده نتیجه این بازی در سرنوشت قهرمانی هم تاثیر گذار باشد ولی اینکه دربی در هفته‌های پایانی باشد و دو تیم این اندازه به هم نزدیک باشند من در خاطرم نیست و از این جهت فکر می‌کنم حساس‌ترین دربی تاریخ همین بازی باشد که به نوعی فینال لیگ برتر است.

وی در ادامه گفت: شرایط دو تیم خوب است و نتایج خوبی در هفته‌های اخیر کسب کردند ولی خب این بازی وضعیتش متفاوت است. اینطور نیست که بگوییم استقلال هفته قبل از دربی نتیجه بهتری کسب کرده و برد پر گلی داشته پس در دربی هم شانس بردنش بیشتر است. در دربی بارها شده تیمی که به ظاهر شرایطش ضعیف‌تر بوده توانسته برنده شود و به این مسائل ارتباطی ندارد. من وضعیت پرسپولیس را مناسب می‌دانم ولی در کل بعید است بازی پر موقعیتی شاهد باشیم چرا که دو تیم می‌دانند شکست به منزله خداحافظی با قهرمانی است.

مهاجم اسبق پرسپولیس در ادامه گفت: من شانس قهرمانی سپاهان را بیشتر از دو تیم تهرانی می‌دانم چرا که در 4 بازی پیش رو سپاهان با تیم‌های ملوان، پیکان، مسجد سلیمان و مس کرمان بازی خواهد کرد و بدین ترتیب اینطور به نظر می‌رسد که آنها روی کاغذ بازی‌های آسان‌تری دارند ولی به طور کلی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. و در ادامه لیگ ممکن است هر اتفاقی رخ دهد.

رافت درخصوص پیشبینی‌اش از نتیجه دربی توضیح داد: همانطور که گفتم فوتبال غیر قابل پیش بینی است و خصوصاً این بازی را که دیگر اصلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد. چراکه هر دو تیم شرایط خوبی دارند. به نظرم هر تیمی در زدن ضربات نهایی خوش شانس باشد و دقت لازم را داشته باشد پیروزی بازی را ترک می‌کند و پرسپولیس بازیکنان با تجربه تری دارد که شانس بیشتری از این لحاظ دارد و پرسپولیس از نظر من برنده دربی خواهد بود. به نظرم بازی در جریان خودش موقعیت های زیادی ندارد و گل‌هایی هم رد و بدل شود از روی ضربات ایستگاهی خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: سوای نتیجه امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم و مردم از دیدن آن لذت ببرند و اینکه دوست دارم بازی برنده داشته باشد چرا که تساوی در این بازی به سود سپاهان تمام خواهد شد و این تیم را به قهرمانی نزدیک می‌کند.

برچسب‌ها