کد خبر 167465
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

مهدی پاشازاده در گفتگو با «حیات»:

دربی سرنوشت قهرمانی لیگ را تا حد زیادی تعیین خواهد کرد/ خط حمله استقلال نقطه قوت این تیم است

دربی سرنوشت قهرمانی لیگ را تا حد زیادی تعیین خواهد کرد/ خط حمله استقلال نقطه قوت این تیم است

پیشکسوت استقلال به دلایلی معتقد است شانس این تیم برای برتری در دربی پایتخت بیشتر از تیم پرسپولیس است.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات درباره دربی پایتخت میان دو تیم استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: دربی همیشه بازی حساس و خاصی است و دلیلش این است که برای بخش عمده‌ای از فوتبالدوستان حساس‌ترین بازی در طول یک فصل است و بعد از قهرمانی، بردن در این بازی برای هواداران دو تیم مهم‌ترین موضوع است. از طرفی شرایط این بازی متفاوت است و این دربی می‌تواند یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ این دو تیم باشد، چون تیم برنده‌ می‌تواند قهرمان لیگ شود و از سوی دیگر تساوی در این دیدار به نوعی به سپاهان کمک می‌کند.

وی در مورد شرایط دو تیم پیش از این بازی گفت: هر دو تیم در شرایط آمادگی مطلوبی قرار دارند و در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفتند و عملکرد فنی خوبی هم دارند. از طرفی حساسیت این بازی بسیار بالاست و شاید شرایط فنی تیم‌ها خیلی برای کسب نتیجه در این بازی ملاک نباشد و از نظر من تیمی برنده این بازی است است که بتواند به این جو سنگین غلبه کند و آمادگی ذهنی و تمرکز بالاتری در زمین داشته باشد. دو تیم مشکلات درونی دارند و این برای استقلال پررنگ‌تر است ولی خب کادرفنی و بازیکنان اجازه ندادند این موضوع روی شرایط تیم تاثیر بگذارد.

پیشکسوت استقلال در ادامه یادآور شد: نقطه قوت استقلال خط حمله این تیم است و ساپینتو توانسته در فاز هجومی تیمش را به خوبی هماهنگ و منضبط کند و راه‌های تمرین شده زیادی برای رسیدن به دروازه حریفان در طول بازی‌ها می‌بینیم که بالاخره در هر بازی یکی از آنها جواب می‌دهد. پرسپولیس هم از سمت دیگر در خط دفاع کمی متزلزل نشان داده است و این می‌تواند به سود استقلال باشد و شانس این تیم را برای برد دربی بیشتر می‌کند.

پاشازاده در مورد تاثیر این بازی در روند قهرمانی هم گفت: من فکر نمی‌کنم سپاهان بتواند هر 4 بازی باقی مانده خودش را پیروز شود و احتمالاً امتیاز از دست خواهد دارد و برای همین دربی اگر برنده داشته باشد تیمی که پیروز شده فرصت خوبی دارد تا در سه بازی آینده شرایط قهرمانی خودش را فراهم کند ولی نتیجه تساوی تا حد زیادی سپاهان را به قهرمانی نزدیک خواهد کرد و برای همین این بازی تا حد زیادی در سرنوشت قهرمانی لیگ موثر است.

برچسب‌ها