کد خبر 167333
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

لزوم تقویت مهارت کودکان و نوجوانان در مباحث قرآنی

لزوم تقویت مهارت کودکان و نوجوانان در مباحث قرآنی

مدیرعامل کانون بیان کرد: باید مباحث قرآنی و دینی را هم در هنر و هم در ادبیات گنجانده و همچنین در محتوای تولیدی به صورت غیرمستقیم ارائه دهیم و مهارت‌های کودکان و نوجوانان را در این حوزه تقویت کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه «محفل انس با قرآن» که سرآغاز فعالیت‌های قرآنی کانون در حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران، برخی از قاریان، حافظان و استادان برجسته کشوری برگزار شد در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون عنوان کرد: کانون بر اساس ماموریت‌های خود که بر پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنا شده و با تمسک بر قرآن و عترت، بر آن شده تا فعالیت‌های قرآنی را مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و مهارت آغاز کند.

وی افزود: در این راستا نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری و ادبی در دستور کار قرار دارد. البته باید این را هم بگویم که سابقه فعالیت‌های قرآنی در کانون به سال‌های قبل برمی‌گردد و در این حوزه پیشینه و سابقه دارد اما مکفی نیست؛ این محفل بهانه‌ای است تا بیان کنیم کانون به صورت جدی وارد حیطه فعالیت‌های قرآنی و دینی مبتنی بر ابتکار و خلاقیت شده است.

او در خصوص اهداف کانون از توجه به این نوع فعالیت‌ها بیان کرد: پر کردن خلاء‌های فرهنگی، الگوسازی و ارتقای خلاقیت‌های قرآنی و جذب استعدادهای برتر به کانون، سازماندهی، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور و زمینه‌سازی برای رشد و تربیت حافظان و قاریان کودک و نوجوان از جمله اهدافی است که در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم از همه ظرفیت‌های مهارتی مربیان مراکز کانون برای پرورش فکر و اندیشه قرآنی کودکان و نوجوانان بهره ببریم، تصریح کرد: آن چیزی که همواره بشریت به دنبال آن بود راه هدایت است؛ این راه به تاسی از حدیث ثقلین، قرآن و عترت است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرماید که کانون باید بذر ایمان را در ذهن بچه‌ها بکارد و یکی از شیوه‌های آن تمسک به قرآن و اهل بیت است. این عمل با روش‌هایی که برای کودکان و نوجوانان مناسب باشد، انجام خواهد شد.

علامتی در پایان گفت: اکنون باید همه‌جانبه این موضوع را مورد توجه قرار دهیم؛ مباحث قرآنی و دینی را هم در هنر و هم در ادبیات گنجانده و همچنین در محتوای تولیدی به صورت غیرمستقیم ارائه دهیم و مهارت‌های کودکان و نوجوانان را در این حوزه تقویت کنیم.

«محفل انس با قرآن» روز 29 فروردین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

برچسب‌ها