کد خبر 167271
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

محمد حسین لطیفی در گفتگو با «حیات»:

کار برای شهدا نیاز به وعده و وعید ندارد/ شرایط اقتصادی کار را برای ساخت فیلم سخت کرد

کار برای شهدا نیاز به وعده و وعید ندارد/ شرایط اقتصادی کار را برای ساخت فیلم سخت کرد

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: من عهد کردم که امسال فیلمی نسازم. مسئله این است که ما فیلمسازان باید روی ابعاد درونی شهدا کار کنیم. باید به باطن قضیه حواسمان جمع باشد.

محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، با اشاره به اینکه کار برای شهدا نیاز به وعده و وعید ندارد بلکه باید در این حوزه عمل کرد، گفت:  من در بنیاد جانبازان  فیلم سینمایی «روز سوم» را در زمان حسین دهقان ساختم؛ اما چه کارهایی قبل و بعد از آن ساخته شده است؟ معیار سنجش میزان کاری است که برای شهدا انجام می‌شود نه اینکه دور یکدیگر جمع شویم و وعده و وعید دهیم.

کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که آیا کار جدیدی در دست دارید، گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی برای ساخت فیلم بسیار سخت شده است. در سال 1390 دلار 1000 تومان بوده است ولی الان دلار 50000 هزار تومن است. پس در چنین شرایطی مدیران باید در نظر بگیرند که کار خوب پول می‌خواهد.

وی ادامه داد: من عهد کردم که امسال کار نسازم و مسئله این است که ما فیلمسازان باید روی ابعاد درونی شهدا کار کنیم. باید به باطن قضیه حواسمان جمع باشد.

لطیفی همچنین گفت: من فیلمهای زیادی برای شهدا ساخته ام و حالا دیگر نوبت بعدی‌هاست. من در سنی هستم که این همه فشار برایم سخت است.

برچسب‌ها