کد خبر 167256
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت استان تهران مطلوب نیست

عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت استان تهران مطلوب نیست

مدیر کل راه وشهرسازی گفت: متاسفانه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسیهلات نهضت ملی مسکن در استان تهران مطلوب نیست.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ خلیل محبت خواه گفت: متاسفانه در بسیاری از بخش‌ها به ویژه در حوزه تسهیلات ساخت مسکن شاهد آن هستیم که بانک‌ها همکاری لازم را ندارند؛ بنابراین درخواست می‌کنیم که بانک‌ها در حوزه  وام نهضت ملی مسکن با سازندگان و دستگاه‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراه باشند.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، تاکنون 56 هزارو  425 خانوار در استان تهران تقاضای تسهیلات خود مالکی  نهضت ملی مسکن را داشته اند که از این تعداد  تنها  4 هزار و 292 متقاضی توانسته اند تسهیلات دریافت کنند.

او می‌گوید: این در حالی است که ما مرتب از  مردم می‌خواهیم سرمایه‌های خود را در نهضت ساخت و ساز مسکن ملی وارد کنند بنابراین پرداخت تسهیلات در حوزه ساخت مسکن توسط بانک‌ها می‌تواند زمینه ساز تقوبت  و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش‌های مختلف  می‌شود.

محبت خواه افزود: طرح ویلایی سازی در استان تهران تنها در شهر ایوانکی انجام می‌شود که در این طرح ساخت تمامی واحدها به صورت حیاط دار و یک طبقه است تا متقاضیان در این شهر  بتوانند در مقایسه با سایر شهر‌ها که به صورت آپارتمانی ساخته می‌شود، مطلوب‌تر زندگی کنند.

او با بیان اینکه امسال شعار سال در حوزه رشد تولید و مهار تورم است، گفت: اداره کل راه وشهرسازی استان تهران برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار مسکن تمامی توان خود را در حوزه تولید و رشد مسکن  به کار خواهد گرفت تا بازار مسکن در آرامش باشد و نرخ‌ها در این بازار متناسب با نرخ تورم افزایش نیابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم کلید موفقیت دولت در تحقق وعده مسکنی به مردم است، از این رو باید با  رفع محدودیت عرضه زمین و هدایت اعتبارات بانکی به سمت ساخت مسکن،  شاهد اشتغال زایی در این حوزه باشیم.

محبت خواه گفت: در هفته اول اردیبهشت ماه 10 هزار واحد مسکن مهر در پردیس به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و تا پایان سال 1402 مقدار 19 هزار واحد باقیمانده نیز تحویل شهروندان می‌شود که با تحویل این واحد‌ها  پرونده مسکن مهر پردیس بسته خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان مسکن مهر مربوط به عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر در استان تهران است که امیدوار هستیم برای رفع مشکل متقاضیان در این بخش  نظارت‌ها بر فعالیت آن‌ها تقویت و بیشتر شود و از سوی دیگر برای حل مشکل متقاضیان در این بخش اقدامات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها