کد خبر 167253
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

جهانگیر الماسی در گفتگو با «حیات»؛

مهم‌ترین آموزه فرهنگ ایثار و شهادت عمل و رفتار درست است

مهم‌ترین آموزه فرهنگ ایثار و شهادت عمل و رفتار درست است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مهمترین آموزه فرهنگ ایثار و شهادت عمل و رفتار درست است نه شعار درست؛ این مهمترین آموزه فرهنگی است.

جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از مفاهیم فرهنگی است که ریشه کهنی دارد، گفت: اسباب ماندگاری بسیاری از کشورها هویتی بوده که در اثر ایثار و شهادت به وجود آمده است.

وی در ادامه افزود: در حقیقت این فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند با تاثیر خود بر رفتار انسان‌ها، ضامن خوشبختی افراد باشد. 

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب که در کشور ما نیز از سال 57 تا الان از پیاله پربرکت فرهنگ ایثار و شهادت، جوانها و زنان و مردان جرعه‌های عمیقی نوشیده‌اند، افزود: اسباب ماندگاری هویت دینی ما در جهت خوشبختی و سعادت مردم این فرهنگ است.

الماسی اظهار کرد: مهمترین آموزه فرهنگ ایثار و شهادت عمل و رفتار درست است نه شعار درست؛ این مهمترین آموزه فرهنگی است. این آموزه بدان معنی است که اگر می خواهی انسان باشی، باید درست عمل کنی تا دیگران بتوانند از الگوی تو نام ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در سالهای اخیر کم‌کار شده است، گفت: پانزده سال است که به‌خاطر تضاد فکری با برخی از مدیران فرهنگی کاری انجام نداده‌ام؛ یعنی آنچه که در توانایی من بوده است از آن بهره نبرده ام؛ ولی الان دارم یک فیلمنامه ای را به پایان می‌رسانم که اتفاق تازه‌ای در حوزه پژوهش خواهد بود.

برچسب‌ها