کد خبر 167227
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

بالاترین نرخ خرید برق در نیروگاه های بیوگاز است

بالاترین نرخ خرید برق در نیروگاه های بیوگاز است

وزیر نیرو گفت: به منظور حمایت از نیروگاه های بیوگاز نرخ خرید تضمینی این نیروگاه ها بیشترین نرخ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه افتتاح نیروگاه بیوگاز واحد های 5و6 گفت: برای رفع ناترازی برق در کشور هم در بخش طرح های توسعه و هم در مدیریت مصرف کار های زیادی را باید انجام دهیم. بخش از کار ها در تابستان سال 1401 انجام و اجرا شد. در حال حاضر طرح های توسعه صنعت نیروگاهی هم به خوبی پیش می‌رود. هم نیروگاه های حرارتی و هم نیروگاه های برق آبی و نیروگاه های تجدیدپذیر جزو برنامه هایی است که دنبال می‌کنیم.

یک نوع از نیروگاه های تجدید پذیر بیوگاز است

محرابیان ادامه داد: در بخش تجدیدپذیر ضرورت دارد با توجه به پتانسیل های کشور و محدودیت منابع آب کشور و حقوق محیط زیست در این زمینه تلاش بیشتری کنیم و به دنبال توسعه صنعت نیروگاهی در بخش تجدیدپذیر باشیم. یک نوع از نیروگاه های تجدید پذیر بیوگاز است که با استفاده از گاز اتان به عنوان سوخت نیروگاه برق تولید میشود. پیش از این چندین طرح به بهره‌برداری رسیده بود و امروز نیروگاه نسبتا بزرگی با ظرفیت 2.4 دهم مگاوات به بهره‌برداری رسید که می‌تواند برق یک شهر 20هزار نفری را تامین کند. از ویژگی های مهم این نیروگاه این است که مصرف سوخت فسیلی و آب ندارد.

محرابیان می‌گوید: وزارت نیرو از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت میکند و بالاترین نرخ خرید برق در نیروگاه های بیوگاز است.

عرضه در بورس انرژی مهمترین برنامه برای توسعه تجدیدپذیرها

وزیر نیرو گفت: مهمترین برنامه ای که برای توسعه تجدیدپذیر ها داریم این است که برق آنها با نرخ های اقتصادی و رقابتی قابل عرضه باشد. مصوبه ای ابلاغ شد به بورس که تابلو تجدیدپذیر ها راه اندازی شود که به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود و تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند از طریق تابلوی بورس به شکل رقابتی برق خود را عرضه کنند.

او افزود: خریدار این برق هم مطابق قوانین و قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق یک درصد از برق مصرفی صنایع باید از این بخش تأمین شود که این موضوع تقاضای قابل توجهی را ایجاد میکند. در بخش های اداری از گذشته تکلیف داشتیم که حوزه اداری ما از این نوع برق باید استفاده باید از این انرژی استفاده کنند که این خودش تقاضا ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها