کد خبر 167194
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخرین جزئیات بلیت فروشی دربی؛ تنها 15 هزار نفر و بدون حضور بانوان

آخرین جزئیات بلیت فروشی دربی؛ تنها 15 هزار نفر و بدون حضور بانوان

در دربی حساس و جذاب پایتخت قرار نیست از ظرفیت های ورزشگاه آزادی برای پذیرایی از مخاطبان فوتبال به طور کامل و مناسب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دربی شماره 100 پایتخت تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد و این بازی به جهات مختلفی یکی از حساس‌ترین دیدارهای دو تیم در طول تاریخ فوتبال ایران است چرا که علاوه بر اهمیت ذاتی آن، به دلیل حساسیت ویژه‌ای که براساس شرایط دو تیم در جدول و تاثیر آن روی سرنوشت قهرمانی دارد جذابیت مضاعفی پیدا کرده و طی آن پیش بینی می‌شد با استفاده از ظرفیت حداکثری ورزشگاه آزادی در این دیدار، یک بازی به یادماندنی در فوتبال ایران به یادگار بماند ولی صحبت‌های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد تصمیم‌گیرندگان در این خصوص چنین دیدگار و تصمیمی ندارند.

منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت بلیت فروشی دربی اعلام کرد: خواهش من این است که بدون بلیت وارد ورزشگاه آزادی نشوند چرا که فعلا ظرفیت 15 هزار نفر است. اگر کسی بیاید پشت در خواهد بود و نظم هم بهم می‌ریزد. ما هم دعا می‌کنیم که ورزشگاه آزادی شرایطی داشته باشد که میزبان صد هزار نفر باشد اما به هر حال شرایط فعلا اینطور است.

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح شده که ورزشگاه آزادی قابلیت پذیرایی از حدود 75 تا 80 هزار نفر را دارد و طبق اعلام مسئولان ورزشگاه، بازسازی طبقه دوم انجام شده و آماده پذیرایی از تماشاگران است و از سوی دیگر در هفته‌های اخیر شاهد بلیت فروشی حداکثر در خیلی از ورزشگاه‌های کشور بودیم و اینکه مسئولان امر تصمیم گرفتند کمتر از 20 درصد ورزشگاه را به بلیت فروشی اختصاص دهند در نوع خود عجیب و سوال برانگیز است.

از سوی دیگر بحث حضور بانوان در ورزشگاه مطرح است که اگرچه هنوز خبر قطعی در خصوصش اعلام نشده ولی طبق گفته‌های سهیل مهدی بعید است چنین مجوزی برای دربی صادر شود.

مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: آقایان وقتی به ورزشگاه می روند کیف همراه خود ندارند اما اکثر خانم ها با کیف دستی وارد ورزشگاه می‌ شوند که ممکن است داخل کیف ها وسائل ممنوعه حضور در ورزشگاه همراه داشته باشند. بنابراین مقابل گیت های ورودی مکانی برای صندوق امانات در نظر گرفته شود. فعلا پروتکل ها برای حضور هواداران خانم برای بازی های ملی است چون یک بازی یک طرفه است و تماشاگران همه ملی هستند اما در بازی های لیگ رقابت دو طرفه است و و ما باید فکر همه این مسائل را بکنیم. با توجه به این شرایطی که گفتم و اگر همه  این امکانات سخت افزاری فراهم شود امیدواریم برای فصل آینده شرایط حضور هواداران خانم در همه ورزشگاه ها فراهم شود. 

این صحبت‌ها نشان می‌دهد نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه در این بازی و حتی در مسابقات این فصل نباید امیدوار بود و بدین ترتیب یکی از حساس‌ترین بازی‌های فوتبال ایران با ظرفیت 15 هزار نفری و بدون حضور بانوان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها