کد خبر 167139
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با حیات:

زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در بنیاد شهید/ لزوم تعامل بیشتر با هنرمندان به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در بنیاد شهید/ لزوم تعامل بیشتر با هنرمندان به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

حسینی گفت: بنیاد شهید در کنار خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا ارئه می‌دهد، رسالت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را نیز دارد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات، درباره استفاده بنیاد شهید از ظرفیت هنرمندان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: بنیاد شهید در کنار خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا ارئه می‌دهد، رسالت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را نیز دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا، سرادارانی که هر کدام آن‌ها یک اسوه برای مردم به ویژه جوانان هستند از جمله رسالت‌های بنیاد شهید است افزود: امروزه باتوجه به تحولات جدید و ابزارهای موجود، هر مقدار که از هنر برای معرفی زوایای زندگی شهدا استفاده شود، تاثیر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نهضتی در همین راستا با تاکید رهبر انقلاب آغاز و خاطرات رزمندگان و شهدا تدوین شده است گفت: در همین راستا کتاب‌های زیادی برای شهدا آماده شده که هر کدام از این‌ها می‌تواند تبدیل به یک فیلم سینمایی، تئاتر و نمایش شود.

حسینی ادامه داد: از این منابع در حوزه‌های گوناگون می‌توان استفاده کرد و باتوجه به نگاه فرهنگی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره جلسه‌ای که بین رئیس بنیاد شهید و هنرمندان برگزار شد گفت: جلسه‌ای نیز شب گذشته با حضور هنرمندان به دعوت رئیس بنیاد شهید برگزار شد که نشان از انگیزه موجود برای ساخت آثار هنری ماندگار و تاثیرگذار در جامعه دارد.

برچسب‌ها