کد خبر 167107
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

همکاری ایران با سازمان اسکان بشر در حوزه نهضت ملی مسکن

همکاری ایران با سازمان اسکان بشر در حوزه نهضت ملی مسکن

مشاور وزیر راه گفت: همکاری ایران با سازمان اسکان بشر در خصوص ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر در اجلاس 2023 آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار 2030 بر ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تاکید کرد و گفت: با توجه به انطباق شعار سال هبیتات در خصوص تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و هدف طرح نهضت ملی مسکن در ایران همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با هبیتات بسیار مثمرثمر خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) پیشرفت فراوانی داشته است، اعلام کرد: ایران در موقعیتی با مخاطرات طبیعی زیاد قرار گرفته است؛‌ همچون زلزله، تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و مشکل پناهندگانی که دهه‌ها است به ایران می آیند و ما از به اشتراک گذاری تجارب در این زمینه و دریافت رویکردهای نوآورانه از سوی هببتات و سایر نهادهای بین المللی برای مواجهه با این مشکلات استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، اجلاس آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار، اجلاسی است که سالانه و فراگیر برای حمایت از پیشرفت دستور کار توسعه پایدار 2030 و اهداف توسعه پایدار در سطح منطقه‌ای برگزار می شود. از زمان برگزاری اولین جلسه در سال 2014،‌ اجلاس آسیا اقیانوسیه، هبیتات، دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی، و سایر ذینفعان را گرد هم آورده تا برای تسریع اجرای دستورکار 2030 آمادگی ایجاد کند. اجلاس 2023 آسیا اقیانوسیه هبیتات از 27 تا 30 مارس 2023 با محوریت «تسریع بهبود پس از بیماری کرونا و اجرای کامل دستور کار 2030 توسعه پایدار در تمام سطوح در آسیا و اقیانوسیه» در فوکوئوکا ژاپن برگزار شد.

برچسب‌ها