کد خبر 167070
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان:

800 طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان تحصیل می‌کنند

800 طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان تحصیل می‌کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود 800 طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان تحصیل می‌کنند و شمار فارغ التحصیلان زنجان نیز به همین تعداد است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حجت‌ الاسلام تقی محدر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه مدرسه های علمیه خواهران در سه مقطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) پذیرش دارند، افزود: هفت مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان در مقطع سطح یک و دو و مدرسه علمیه(موسسه آموزش عالی نورالزهرا) در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) فعالیت دارد.
وی ادامه داد: چهار رشته مشاوره با رویکرد اسلامی، کلام اسلامی، فقه و اصول و تفسیر قرآن در سطح سه در مدرسه نورالزهرای زنجان دایر است و در مقطع سطح چهار(دکتری) نیز در رشته فقه خانواده پذیرش وجود دارد.
حجت الاسلام محدر اظهار کرد: زنجان تنها استان در غرب کشور است که سطح چهار(دکتری) در مدرسه علمیه خواهران دارد.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران به صورت رسمی مولود انقلاب اسلامی است و از سال 1375 با درایت رهبر معظم انقلاب بنیانگذاری شد، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود 480 مدرسه علمیه ویژه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که امکان تحصیل را برای علاقه مندان در همه نقاط کشور فراهم کرده است.
این مسوول با بیان اینکه در زمان 65 هزار طلبه خواهر در سطح کشور در مدرسه های علمیه در حال تحصیل هستند، افزود: شمار فارغ التحصیلان هم به همین تعداد است.
حجت الاسلام محدر با بیان اینکه مدرک حوزه علمیه خواهران، معتبر است و در نظام آموزشی و استخدامی به رسمیت شناخته می شود، گفت: شرط ورود به سطح دو مدرسه های علمیه در مقطع دیپلم، حداکثر سن 40 سال و حداقل معدل دیپلم 14 است.
وی با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران به صورت هیات امنایی اداره می شود، گفت: اعضای هیات امنا جزو افراد دلسوز و معتمد منطقه هستند و این نحوه مدیریت و اداره مدارس، نماد مردمی بودن حوزه‌های علمیه خواهران است.
حجت الاسلام محدر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران حضور موثری در جامعه دارند، افزود: حدود 250 نفر از فارغ‌التحصیلان این مدارس در استان در قالب طرح امین در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران روز به روز جایگاه خود را پیدا می کنند، اظهار کرد: این موضوع، گام مهمی در راستای حقوق زنان است و ما برخلاف کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر می دهند، دنبال حقوق واقعی آنان در تحصیل و ایفای نقش موثرشان در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید

300 طلبه در طرح امین مدارس زنجان فعالیت می‌کنند

حوزه‌های علمیه به سمت تولید محتوای غنی حرکت کنند

 

 

برچسب‌ها