کد خبر 167001
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

استاندار خراسان جنوبی:

گردشگری از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است

گردشگری از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: گردشگری یکی از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری و توسعه عمران و آبادانی شهرهاست که تحقق آن، اهتمام جدی شهرداران را می‌طلبد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جواد قناعت در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی خراسان جنوبی افزود: سرمایه‌گذاری بر ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، معدنی و مرز می‌تواند به کیفیت‌بخشی خدمات این سازمان، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی، کمک به توان مالی شهرداری‌ها، توسعه خدمات شهری و در نتیجه پیشرفت استان بینجامد.

وی گفت: شهرداری‌ها نیز می‌توانند در زمینه ورود سازمان همیاری شهرداری‌ها به بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند.

استاندار خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری‌های این سازمان در حوزه مرز ماهیرود را قابل تقدیر خواند و گفت: توسعه زیرساخت‌ها در مرز ماهیرود، سطح خدمات‌دهی به تجار و بازرگانان را ارتقا بخشیده و شرایط مطلوبی را در این منطقه ایجاد کرده است.

وی بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار با تاکید بر اصل انضباط مالی و شفافیت در سازمان همیاری شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: انضباط مالی، شفافیت، ارائه طرح و برنامه در چارچوب‌های سازمانی و در راستای کمک به ارتقای شرایط موجود و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها باید همواره در اولویت برنامه‌های سازمان باشد.

قناعت با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها یک نهاد اقتصادی متعلق به شهرداری‌هاست، تصریح کرد: شرط موفقیت یک بنگاه اقتصادی در تحقق برنامه‌ها، مدیریت مدبرانه است که در دوره جدید حاکم بر شرایط سازمان شده است.

وی گفت: شهرداری‌ها جزو معدود سازمان‌هایی هستند که اقدامات و برنامه‌هایشان در معرض دید و قضاوت عموم مردم قرار دارد لذا عملکردشان می‌تواند در رضایتمندی شهروندان نقش بسزایی ایفا کند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به بضاعت اندک و توان مالی ناکافی شهرداری‌های استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها می‌تواند با کمک به افزایش توان مالی شهرداری‌ها، در کیفیت‌بخشی خدمات آنها و افزایش سطح رضایت مردم از این خدمات موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط مثبت و تعامل شهرداری‌ها با سازمان همیاری گفت: شهرداری‌ها باید از ظرفیت‌های اقتصادی و فنی مهندسی این سازمان حداکثر استفاده را ببرند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح اقدامات این نهاد در سال گذشته پرداخت.

سید محمد اسماعیل فاطمی درخصوص برنامه‌های این سازمان در سال جاری نیز گزارش جامعی ارائه داد و گفت: اهتمام در راستای کمک به استقلال و ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اولویت‌های سازمان است.

برچسب‌ها