کد خبر 166975
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

اجرای آیات رویش در 27 منطقه محروم کشور/ اولین همایش تجلیل از حامیان تربیت قرآنی برگزار شد

اجرای آیات رویش در 27 منطقه محروم کشور/ اولین همایش تجلیل از حامیان تربیت قرآنی برگزار شد

در حال حاضر طرح آیات رویش در مناطق محرومِ 27 استان کشور اجرا می‌شود و در این طرح بیش از 5000 نفر از کودکان و نوجوانان 9 تا 12 ساله توسط 80 موسسه قرآنی مردمی پشتیبانی می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ روز جمعه 25 فروردین‌ماه، اولین همایش تجلیل از حامیان تربیت قرآن با حضور بیش از 250 نفر از خیرین قرآنی در حسینیه الزهراء (س)، مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این همایش که به همت مؤسسه تربیتی آموزشی خیرین انصارالقرآن برگزار شد، ابتداء گزارشی از اجرای طرح آیات رویش در مناطق محروم کشور ارائه شد. سپس سکینه سبزیان مجری طرح آیات رویش در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شهرستان‌های دیگر به ایراد سخن و تبیین ابعاد تربیتی و آموزشی طرح آیات پرداخت و پس از آن نمونه‌ای از کلاس‌های قرآنی این طرح در قالب یک نمایش کوتاه توسط مربیان و تعدادی از کودکان مناطق محروم اجرا گردید که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در بخش دیگری از اولین همایش تجلیل از حامیان تربیت قرآنی، حسین نبی‌لو، عضو هیئت مدیره مؤسسه انصارالقرآن با تقدیر از حمایت‌های خیرین عضو این مؤسسه گفت: ان‌شاءالله به‌دنبال این هستیم تا با ایجاد جریان اجتماعی در حمایت از تربیت قرآنی، زمینه رشد و تعالی کودکان و نوجوانان مناطق محروم کشور را فراهم کنیم.

نبی‌لو افزود: در حال حاضر طرح آیات رویش در مناطق محرومِ 27 استان کشور اجرا می‌شود و در این طرح بیش از 5000 نفر از کودکان و نوجوانان 9 تا 12 ساله توسط 80 موسسه قرآنی مردمی پشتیبانی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره مؤسسه انصارالقرآن با تأکید بر اینکه تمامی حمایت‌های مادی خیرین عضو، بدون کم و کاست و به‌صورت اختصاصی، صرفاً برای کودکان مناطق محروم هزینه می‌شود گفت: بر اساس ضوابطی که در موسسه انصارالقرآن وجود دارد، هزینه‌کرد از منبع حمایت‌های مالی خیرین محترم صرفاً ویژه کودکان مناطق محروم است و حتی برای امور اداری موسسه و همچنین برگزاری این همایش نیز، از این منبع استفاده نمی‌شود.

در پایان همایش، کودکان مناطق محروم هدیه یادگاری را که از سیستان و بلوچستان با خود به‌همراه آورده بودند به خیرین و حامیان موسسه انصارالقرآن اهدا کردند.

گفتنی است؛ موسسه خیرین انصارالقرآن با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب‌ (مدظله العالی) در حمایت از کودکان و نوجوانان در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی، با ماموریت تربیت دینی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان با اولویت مناطق محروم تأسیس و در حال فعالیت است.

برچسب‌ها