کد خبر 166921
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

در گفتگوی «حیات» با مدیر موسسه نورالمجتبی مطرح شد؛

ثبت نام 123 هزار دانش پژوه در اولین موسسه قرآنی دانش بنیان

ثبت نام 123 هزار دانش پژوه در اولین موسسه قرآنی دانش بنیان

مدیر موسسه نورالمجتبی گفت : در طول دو سال موفق شدیم 123 هزار دانش پژوه را جذب کنیم که در این سامانه تحصیل و گواهی نامه دریافت کنند،گواهینامه ها با همکاری دانشگاه علوم قرآن و حدیث و دانشگاه تهران تایید می شود.

سید محمد صادق میرباقری مدیر موسسه نورالمجتبی اولین موسسه قرآنی دانش‌بنیان در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: موسسه نورالمجتبی از سال 1392 زیر نظر دکتر سید محسن میرباقری استاد علوم قرآن و حدیث تاسیس شد؛ این موسسه دو رسالت دارد که این رسالت ها از منویات مقام معظم رهبری‌ست که ایشان بر این دو بسیار تاکید داشتند، یکی از رسالت هایمان حرکت به سمت تولید محتوای متقن و جذاب از معارف و آموزه های قرآنی و دوم از فضای مجازی به عنوان قدرت نرم فوق العاده استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش تولید محتوا یک برنامه چشم انداز 25 ساله را ترسیم کرده‌ایم که در این برنامه هم در جهت تولید معارف در سطح عمومی و تخصصی و هم در سطح ملی و بین الملل قدم برداشته ایم. اکنون نزدیک به 40 دوره تولید شده که مخاطب نیز دارد، در بخش ارائه نیز به سبک آموزش مجازی با بهترین شیوه‌های آموزش در سطح دنیا کار را شروع کرده ایم و روز به روز سعی کردیم پیشرفته‌تر باشیم.

میرباقری ادامه داد: از سال 1395 نیز تصمیم گرفتیم یک پلتفرم آموزشی متناسب با کیفیت استانداردهای جهانی از صفر تا صد تولید کنیم. خداراشکر توانستیم از حدود یک‌سال و نیم پیش پلتفرمی را به نام ایمانور فعال کنیم که درس ها در این پلتفرم بارگذاری می‌شود و یک روند آموزشی استاندارد متناسب با استانداردهای جهانی دارد؛ در طول دو سال موفق شدیم 123 هزار دانش پژوه را جذب کنیم که در این سامانه می‌توانند تحصیل و گواهی نامه دریافت کنند، گواهینامه‌ها با همکاری دانشگاه علوم قرآن و حدیث و دانشگاه تهران تایید می‌شود.

وی با اشاره به روند آموزشی در بخش دانش‌بنیان گفت: تا قبل از رواج دانش بنیان‌ها اگر فردی از جوان های نسل سوم می‌خواستند آموزه‌های معارف و قرآنی را یاد بگیرند باید به سمت حوزه علمیه یا در دانشگاه ها در رشته های خاصی وارد می‌شدند. برای عموم مردم آموزش های معارفی بسیار کم بود و خلأ وجود داشت، کسی که تمایل به یادگیری داشت مجبور بود به حوزه و دانشگاه برود ما در این پلتفرم به گونه ای برای افراد محقق کرده ایم که هر فرد مسلمان بتواند هر آنچه از آموزه ها و معارف نیاز دارد را به راحتی به آن دست پیدا کند و با کیفیت بسیار خوب آموزش ببیند و گواهینامه اش را نیز دریافت کند.

میرباقری گفت: کسانی که به این روند علاقه‌مند هستند، می‌توانند در وهله اول به رشته‌های عمومی این سامانه وارد شوند و بعد وارد دوره تخصصی شده و بعد نیز دوره های تخصصی تربیت مربی را بگذرانند که در بخش تربیت مربی، زمینه های اشتغال زایی را برای افراد فراهم کرده‌ایم و اکنون برنامه متقنی برای مربیان در نظر داریم.

وی افزود: نزدیک به 34 نفر از دانشجویانمان مربی شده اند و اشتغال زایی پیدا کرده اند، برای آن ها برنامه اشتغالی و درآمدی داریم که این مورد کمکی‌ست برای کسانی که مشتاق هستند در این زمینه فعالیت کنند.

میرباقری درباره برنامه اشتغالی گفت: در فرآیند آموزشی‌مان مسیری را درست کردیم که از طریق سامانه  کسانی که درس های جدید را می‌خوانند با کمک مربی ها درسشان را بهتر بگذرانند؛ این سامانه یک روند ساختاری آموزشی دارد که با کمک مربی ها صورت می گیرد؛ افرادی که خودشان قبلا دانش آموز و دانش پژوه بودند این مسیر و دوره های تربیت معلم را گذراندند؛ مربی می‌شوند و  به افراد دیگری که دوست دارند مربی شوند کمک خواهند کرد، این فرآیند یک فرآیند درآمدزا است.

 

برچسب‌ها