کد خبر 166918
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

استاندار: تولیدات صادرات‌محور در گیلان حمایت می‌شوند

استاندار: تولیدات صادرات‌محور در گیلان حمایت می‌شوند

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد زنجیره ارزش افزوده و توجه به آن گفت: شرکت های دارای تولیدات صادرات محور در استان را مورد حمایت قاطع قرار می‌دهیم.

به گزارش گروه استان‌های حیات، اسدالله عباسی روز شنبه در جریان بازدید از یک شرکت تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس سند توسعه گیلان و در راستای تعهد شعار سال «مهار تورم رشد تولید» امروز از این شرکت و طرح توسعه و تولیدات صادرات محور آن را بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش افزوده از جوجه یک روزه گرفته تا بخش کشتارگاه و عرضه موجب کاهش هزینه‌ها، کنترل قیمت‌ها و تامین نیاز داخلی می شود، عنوان کرد: هم اکنون تقاضا برای خوراک دام تولید و بسته‌بندی شده این شرکت در کشورهای منطقه به ویژه روسیه خیلی خوب است از این‌رو با توجه به فزونی تقاضا باید میزان تولید را نیز افزایش داد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: این موضوع که باید ظرفیت تولید و صنایع تبدیلی را بالا برده و از خام فروشی جلوگیری شود بسیار مهم و کلیدی است، ضمن اینکه بسته‌بندی و صادرات محصولات علاوه بر ارزآوری، موجب تکمیل زنجیره تولید، ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت تولیدات صادرات محور و ایجاد زنجیره ارزش امروز از نزدیک وضعیت واحدهای تولیدی را بررسی می کنیم، اضافه کرد: روزها و هفته‌های آینده از مجموعه‌هایی این چنینی بازدید خواهیم داشت و حمایت های لازم هم انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان درباره حمایت از شرکت‌هایی با تولیدات صادرات محور خاطر نشان کرد: این شرکت ها در زمینه تامین تسهیلات و سایر حوزه های مربوط به صادرات مورد حمایت قرار می گیرند، روند امورشان تسهیل می شود تا به طور عملیاتی موانع تولید را مرتفع کنیم.

عباسی ضمن بازدید از شرکت گیلک دانه نوید "تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان" در شهر صنعتی رشت در گفت و گو با مدیران این شرکت در جریان دیگر فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت، این شرکت تولیدی یکی از واحدهای مهم در تکمیل زنجیره ارزش طیور، دام و آبزیان به شمار می‌رود، نخستین مجموعه‌ای است که در کشور خوراک آبزیان در این سطح تولید و به سایر کشورها صادر می کند.

گیلان یکی از قطب‌های تولید طیور در کشور محسوب می شود از این‌رو وجود این شرکت، در راستای امنیت غذایی در قالب زنجیره و پایداری تولید بسیار حائز اهمیت است، با اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی استان در راستای توسعه فعالیت‌های و افزایش حجم تولید اقداماتی از جمله طرح توسعه این شرکت در حال انجام است.

در زمان حاضر، 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت شرکت گیلک دانه نوید مشغول به فعالیت هستند که با احداث و راه‌اندازی طرح توسعه آن، این آمار به به 400 نفر افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها