کد خبر 166902
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

استقبال بالای مردم از نمایشگاه نشان‌دهنده موفقیت کارهای رسانه‌ای است


استقبال بالای مردم از نمایشگاه نشان‌دهنده موفقیت کارهای رسانه‌ای است

مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: استقبال خوبی که توسط مردم صورت گرفت، نشان می‌دهد که مجموعه گزارشاتی که پخش شد با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ جواد نصیری مدیر روابط عمومی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، تجمیع فعالیت‌های مربوط به رسانه را علت به وجود آمدن مدیریت متمرکز در نمایشگاه دانست و افزود: استقبال خوبی که توسط مردم صورت گرفت، نشان می‌دهد که مجموعه گزارشاتی که پخش شد با موفقیت همراه بوده است.

وی اولین گزاره برای فعالیت موفق رسانه را توجه و استقبال مردم از نمایشگاه بیان کرد و گفت: مردم به جای جای شبستان و محوطه‌های باز توجه و جمعیت غیرقابل تصوری حضور پیدا کردند.

نصیری درباره رویکرد امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن تشریح کرد: ما امسال با 3 رویکرد خانواده، بانوان و توجه فرزندان به امر قرآن ورود کردیم، همچنین درباره این موضوعات پوستر و تیزر طراحی و تولید کردیم.

مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طراحی پوسترها را مفهومی و براساس آیات قرآن عنوان کرد و افزود: در مجموع ما بیش از 50 پوستر برای نمایشگاه طراحی و منتشر کردیم، 10 پوستر اصلی و 20 پوستر مربوط به شهدا با شعار نمایشگاه به عنوان می‌خوانمت، طراحی کردیم و همچنین 30 پوستر بر اساس 30 آیه از قرآن کریم با توجه به شعار طراحی و در فضای رسانه ملی و مجازی منتشر شد.

وی به بحث توجه به خانواده اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ در نمایشگاه به موضوع رویکرد خانواده هدایت می‌شدند و اطلاع رسانی می‌کردند و خدا را شکر با توجه به برون داد نمایشگاه ما در این امر موفق بودیم.

نصیری افزود: در فضای دیگر، رسانه ملی همکاری فوق العاده خوبی با نمایشگاه داشت به خصوص در بخش‌های مختلف خبری که دوستان ما در خبرگزاری صدا و سیما بارها تقریباً هرشب تیم‌های مختلف در نمایشگاه حاضر بودند. همچنین از بخش‌های مختلف گزارش تهیه و در بخش‌های خبری متنوع در شبکه‌های مختلف پخش می‌کردند.

وی درباره فعالیت دیگر رسانه‌ها گفت: در کنار آن شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن فعالیت روزانه خود را به صورت پخش زنده یک الی دو ساعت داشتند، که بسیار خوب و مورد توجه بود. همچنین هرشب با مهمان‌هایی از بخش‌های مختلف نمایشگاه به گفت‌وگو می‌پرداختند.

نصیری افزود: در ستاد معاونت رسانه و ارتباطات، شبکه‌ای را تحت عنوان (نما قرآن) در تلوبیون راه اندازی کردیم که به صورت پخش زنده 8 ساعته از ساعت 17 تا 24 و دوبار هم با بازپخش به صورت 24 ساعته برنامه‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه را پوشش داده است.

وی از تنوع خوبی که امسال در فضای مجازی رخ داد خبر داد و گفت: در فضای مجازی هم امشب یک تنوعی خوبی اتفاق افتاد در شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل ایتا، بله، روبیکا، سروش و همین طور در شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام و توئیتر فضای بسیار جدی راجع به نمایشگاه ایجاد و هشتگ‌سازی شد و مردم به تولید محتوا درباره نمایشگاه دعوت شدند.

نصیری افزود: همچنین محتواهایی از بخش‌های مختلف توسط یک تیم خبره و بسیار حرفه‌ای تهیه و تولید می‌شد و در فضاهای مختلف بازنشر پیدا می‌کرد.

یادآور می شود سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز جمعه 25 فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها