به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ جواد نصیری مدیر روابط عمومی سیامین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، تجمیع فعالیتهای مربوط به رسانه را علت به وجود آمدن مدیریت متمرکز در نمایشگاه دانست و افزود: استقبال خوبی که توسط مردم صورت گرفت، نشان میدهد که مجموعه گزارشاتی که پخش شد با موفقیت همراه بوده است.
وی اولین گزاره برای فعالیت موفق رسانه را توجه و استقبال مردم از نمایشگاه بیان کرد و گفت: مردم به جای جای شبستان و محوطههای باز توجه و جمعیت غیرقابل تصوری حضور پیدا کردند.
نصیری درباره رویکرد امسال نمایشگاه بینالمللی قرآن تشریح کرد: ما امسال با 3 رویکرد خانواده، بانوان و توجه فرزندان به امر قرآن ورود کردیم، همچنین درباره این موضوعات پوستر و تیزر طراحی و تولید کردیم.
مدیر روابط عمومی سی امین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم طراحی پوسترها را مفهومی و براساس آیات قرآن عنوان کرد و افزود: در مجموع ما بیش از 50 پوستر برای نمایشگاه طراحی و منتشر کردیم، 10 پوستر اصلی و 20 پوستر مربوط به شهدا با شعار نمایشگاه به عنوان میخوانمت، طراحی کردیم و همچنین 30 پوستر بر اساس 30 آیه از قرآن کریم با توجه به شعار طراحی و در فضای رسانه ملی و مجازی منتشر شد.
وی به بحث توجه به خانواده اشاره کرد و گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه در نمایشگاه به موضوع رویکرد خانواده هدایت میشدند و اطلاع رسانی میکردند و خدا را شکر با توجه به برون داد نمایشگاه ما در این امر موفق بودیم.
نصیری افزود: در فضای دیگر، رسانه ملی همکاری فوق العاده خوبی با نمایشگاه داشت به خصوص در بخشهای مختلف خبری که دوستان ما در خبرگزاری صدا و سیما بارها تقریباً هرشب تیمهای مختلف در نمایشگاه حاضر بودند. همچنین از بخشهای مختلف گزارش تهیه و در بخشهای خبری متنوع در شبکههای مختلف پخش میکردند.
وی درباره فعالیت دیگر رسانهها گفت: در کنار آن شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن فعالیت روزانه خود را به صورت پخش زنده یک الی دو ساعت داشتند، که بسیار خوب و مورد توجه بود. همچنین هرشب با مهمانهایی از بخشهای مختلف نمایشگاه به گفتوگو میپرداختند.
نصیری افزود: در ستاد معاونت رسانه و ارتباطات، شبکهای را تحت عنوان (نما قرآن) در تلوبیون راه اندازی کردیم که به صورت پخش زنده 8 ساعته از ساعت 17 تا 24 و دوبار هم با بازپخش به صورت 24 ساعته برنامهها و بخشهای مختلف نمایشگاه را پوشش داده است.
وی از تنوع خوبی که امسال در فضای مجازی رخ داد خبر داد و گفت: در فضای مجازی هم امشب یک تنوعی خوبی اتفاق افتاد در شبکههای اجتماعی داخلی مثل ایتا، بله، روبیکا، سروش و همین طور در شبکههای اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام، تلگرام و توئیتر فضای بسیار جدی راجع به نمایشگاه ایجاد و هشتگسازی شد و مردم به تولید محتوا درباره نمایشگاه دعوت شدند.
نصیری افزود: همچنین محتواهایی از بخشهای مختلف توسط یک تیم خبره و بسیار حرفهای تهیه و تولید میشد و در فضاهای مختلف بازنشر پیدا میکرد.
یادآور می شود سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم روز جمعه 25 فروردینماه به کار خود پایان داد.