کد خبر 166878
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

شهردار تبریز:

ایجاد فضای با نشاط و معنوی در سایه قرآن کریم امکان پذیر است

ایجاد فضای با نشاط و معنوی در سایه قرآن کریم امکان پذیر است

شهردار تبریز با بیان این‌که قرآن کریم بهترین نسخه برای حل مشکلات مادی و معنوی بشریت است، گفت: ایجاد فضای با نشاط و معنوی در سایه نعمت آسمانی قرآن کریم امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، یعقوب هوشیار در افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای بهره مندی و گسترش فرهنگ قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر این گنجینه الهی در جامعه است.

وی با بیان این‌که قرآن مجید منبع بی‌نظیر و عظیم برای الگوبرداری در حوزه‌های متنوعی در دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: در دنیا الگوهای متعددی برای پیشبرد و تعیین استراتژی‌های مادی و معنوی بشریت تجویز می‌شود. بدون شک استفاده از مفاهیم غنی قرآن با محوریت حیات طیبه راهگشای مشکلات بشریت است.

هوشیار با اشاره به این‌که بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اقصاد مقاومتی برگرفته از مفاهیم ارزشمند قرآنی است، افزود: عمل به سبک زندگی ایرانی اسلامی در گرو توجه روز افزون کارگزاران به اقتصاد مقاومتی است. هرچند در بسیاری از موارد در مقام اجرا، مقوله اقتصاد مقاومتی مورد غفلت واقع شده است.

وی با تقدیر و تشکر از ملت شهید پرور تبریز به سبب حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: قدردان تمام دست اندرکاران و متولیان این مسابقات جهت ترویج فرهنگ قرآنی هستیم.

برچسب‌ها