کد خبر 166835
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

یک شهید، یک درس؛

بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام‌ زمان است

بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام‌ زمان است

در قسمتی از وصیتنامه شهید محسن حججی آمده است: «از ولایت فقیه غافل نشوید و بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام‌ زمان است.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید محسن حججی از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به قتل رسانده است. شهيد حججي دهمین عضو از لشکر زرهی 8 نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسيده‌اند.

این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود.

شهید محسن حججی در سال 1391 ازدواج کرد، ثمر ازدواج وی پسری به‌نام علی است. وي روز دوشنبه 16 مرداد 1396 به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در قسمتی از وصیتنامه شهید محسن حججی آمده است: «از ولایت فقیه غافل نشوید و بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام‌ زمان است.
از همه‌ی خواهران عزیزم و از همه‌ی زنان امت رسول الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند؛ مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود؛ مبادا چادر را کنار بگذارید. همیشه الگوی خود را حضرت زهرا  و زنان اهل بیت قرار دهید؛ همیشه این بیت شعر را به یاد بیاورید.

آن زمانی که حضرت رقیه سلام الله خطاب به پدرش فرمودند:
غصه‌ی حجاب من را نخوری بابا جان
چادرم سوخته اما به سرم هست هنوز...
 
از همه‌ی مردان امت رسول الله می خواهم فریب فرهنگ و مدهای غربی را نخورید؛ همواره علی ابن ابی طالب امیرالمومنین را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهداء درس بگیرید. خودتان را برای ظهورامام‌ زمان روحی لک الفدا و جنگ با کفار به خصوص اسرائیل آماده کنید که آن روز خیلی نزدیک است.»

برچسب‌ها