کد خبر 166779
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

انتقاد وزارت خارجه از تحریف سخنرانی امیرعبداللهیان در سمرقند

انتقاد وزارت خارجه از تحریف سخنرانی امیرعبداللهیان در سمرقند

وزارت امور خارجه از تحریف سخنرانی رئیس دستگاه خارجی کشورمان در سمرقند توسط روزنامه جمهوری اسلامی و سایت انتخاب انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه؛ انتشار بخش گزینشی و بنوعی تحریف شده (تبدیل سخنرانی به گفتگو با مقام طالبان) از سخنرانی وزیر امور خارجه در سمرقند توسط روزنامه جمهوری اسلامی و سایت انتخاب جای تعجب است.

عین این بخش از سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان به شرح ذیل است:
 

"همین امر درخصوص حقوق زنان و دختران نیز صدق می‌کند. گذشته از آن که در اسلام هیچگونه ممنوعیتی برای تحصیل و اشتغال بانوان وجود ندارد، در عین حال نگرانی‌های حکومت سرپرست برای فراهم آوردن زمینه‌های شرعی لازم برای این امر قابل درک بوده و بهمین دلیل جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشارکت مستقیم در تحصیل و آموزش دختران افغان، آمادگی خود را برای ارائه همه گونه کمک‌های سخت افزاری و نرم افزاری به حکومت سرپرست جهت تامین شرایط تحصیل دختران اعلام نموده است. شایان ذکر است هم اینک نزدیک به هفتصد هزار دانش آموز و بیش از چهل هزار دانشجوی افغانستانی در حال تحصیل در مراکز تحصیلی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند....

جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که تحصیل دختران و زنان که یک ضرورت اسلامی و انسانی و مقدمه رشد و توسعه کشور و ملت‌ها است باید در افغانستان نیز شاهد رفع موانع باشد و به همین منظور مقدمات آموزش مجازی دختران با رعایت ملاحظات و شئون اسلامی و فرهنگی و تمدنی منطقه در ایران فراهم شده و آمادگی دارد با کمک سازمان ملل و همکاری حکومت کابل ظرفیت‌های علمی در افغانستان را گسترش دهیم."

برچسب‌ها